اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

سالانه 3.8 میلیارد مترمکعب آب از ذخایر آبی کشور استفاده می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سالانه 3.8 میلیارد متر مکعب آب از ذخایر آبی کشور استفاده می‌شود که عمدتا سفره‌های زیرزمینی هستند.

سالانه 3.8 میلیارد مترمکعب آب از ذخایر آبی کشور استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هاشم امینی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی مدیریت بحران آب که در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه برگزار شد، با اشاره به اینکه 29.2 درصد کره زمین خشکی و بقیه آن را آب تشکیل داده است، اظهار کرد: دو میلیارد و 500 میلیون نفر در جهان در شرایط سختی به لحاظ دسترسی به آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه شرکت آب‌ و فاضلاب شهری وظیفه دارد آب را از شرکت آب منطقه‌ای تحویل و برای مصرف شرب مردم تأمین کند، افزود: آب یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی محسوب می‌شود و این در حالی است که اگر در شرب، صنعت و کشاورزی منابع آبی خوبی داشته باشیم دچار مشکل نمی‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به حد متوسط بارندگی 240 میلی‌متر در کشور اشاره و تصریح کرد: 425 میلیارد مترمکعب حجم آب‌ مصرفی از منابع آبی است که حدود 3.8 میلیارد مترمکعب آب از ذخایر آبی کشور که عمدتاً سفرهای زیرزمینی هستند استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد کشور در ناحیه خشک و نیمه‌خشک است، گفت: سرانه مصرف آب خانگی در کشور 190 لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز برآورد شده است.

امینی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان اصفهان در بخش مسکونی و غیرمسکونی در سال گذشته 162 لیتر گزارش شده است، گفت: سرانه مصرف استاندارد خانگی 150 لیتر برآورد شده است و این درحالی است ‌که 12 لیتر مصرف خانگی مازاد در اصفهان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آب نیز به عنوان پرت آب از بین می‌رود، بیان کرد: 8.2 درصد تلفات واقعی شبکه‌ها مربوط به آب و فاضلاب است که هر چند این میزان به نسبت خیلی زیاد نیست اما باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به اصلاح شبکه سالیانه در حدود 150 کیلومتر مربعی اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از آب‌های فاضلاب آب‌های خاکستری حاصل از حمام، آشپزخانه و شستشوی لباس است که با هماهنگی سازمان نظام مهندسی می‌توان بخشی از این آب را برای مصارف دیگر احیاء کرد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان 170 میلیون‌متر مکعب فاضلاب دارد، بیان کرد: اصفهان به عنوان پیشروترین بخش می‌تواند این آب را برای آبیاری فضای سبز، فلاش تانک توالت‌ها، مصرف آتش‌نشانی استفاده کند که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی برای باز چرخانی آب انجام شده است.

امینی همچنین یکی از چالش‌های مهم و جدی آب در اصفهان را طی شش ساله اخیر عنوان و تصریح کرد: از طرفی شاهد کاهش بارش باران و از طرفی شاهد افزایش سه درجه‌ای دما هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: روزانه یک میلیون مترمکعب آب برای حدود پنج میلیون نفر در اصفهان باید تولید شود و این در حالی است که شاهد کاهش باران طی سال‌های اخیر در اصفهان هستیم.

انتهای پیام/63012/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول