اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بیجار:

آشتی مردم بیجار با هنرهای نمایشی یک ضرورت است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار هنر را کلید فهم زندگی عنوان کرد و گفت: آشتی مردم با هنرهای نمایشی یک ضرورت است و با این مهم می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را پوشش داد.

آشتی مردم بیجار با هنرهای نمایشی یک ضرورت است

مهدی سلطانی صبح امروز در حاشیه اجرای عمومی اختتامیه نمایش "پرونده ناتمام" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار از حمایت مردم و مسئولان به عنوان جهشی برای پیشرفت هنر به ویژه هنر نمایشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی با نوعی قهر هنری مواجه است بیان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر در ارتقای جایگاه هنر و فرهنگ جامعه و نیز آشتی‌دادن جامعه با مقوله هنر باید تلاش و زحمات فراوانی را متحمل شوند.

سلطانی در ادامه بر توجه هنرمندان به مباحث شهروندی تأکید کرد و اجرای نمایش با موضوعات اجتماعی را امری در راستای کم‌رنگ کردن مسائل اجتماعی خواند.

وی بر ایجاد و فراهم کردن بستر مناسبی برای ارتباط جامعه هنری با مردم و مسئولین تأکید و بیان کرد: آشنایی مردم با عرصه هنر امری ضروری بوده و همراهی و حضور آنان سرمایه‌هایی برای هنرمندان است.

هنر تئاتر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ‌ها دارد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار در ادامه ضمن تقدیر از اجرای نمایش پر محتوای "پرونده ناتمام" توسط هنرمندان بیجاری اظهار کرد: هنر تئاتر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ‌ها دارد.

به گفته وی، هنر نمایش و تئاتر به عنوان هنری ارزشی است که زمینه‌ساز انتقال معانی و مضامین دینی و اعتقادی در نهاد جامعه است.

سلطانی تصریح کرد: جامعه امروزی بیش از هر موضوع دیگری نیازمند توجه بیشتر به مسائل اجتماعی و آسیب‌شناسی و معنوی که به نحو مطلوب و کاربردی کمک کند.

وی نیازشناسی مخاطب و جامعه را مهم‌ترین هدف و برنامه هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش عنوان کرد و افزود: هنرمندان این عرصه باید با در نظر گرفتن مشکلات جامعه و مردم و سلایق و علاقه آنان در این راه قدم بردارند.

عدم حمایت موجب دلسردی هنرمندان می‌شود

کارگردان نمایش "پرونده ناتمام" نیز به خبرنگار فارس گفت: هنر تئاتر یکی از بازوهای فرهنگ و هنر در دنیا محسوب می‌شود که عدم حمایت از این هنر ارزشی موجب دلسردی هنرمندان خواهد شد.

سیدیاسر هاشم‌زاده با بیان اینکه هنر تئاتر یکی از صنعت‌های هنری مهم و فاخر جهان است اظهار کرد: با توجه به فراز و نشیب‌هایی متعدد در این هنر تا کنون به ایده‌آل و تظاهر و تعادل در هنر نرسیده‌ایم.

کارگردان نمایش "پرونده ناتمام" افزود: پیشرفت تئاتر بیجار نیازمند محیطی بدون تنش و همچنین حمایت مسئولان است که در صورت مهیا شدن چنین شرایطی، نیروهای جوان هنرمند که به دلایل و مشکلات فراوان از این هنر دوری جسته‌اند باز هم روی به تئاتر و این هنر شیرین آورده و تئاتر بیجار بار دیگر زنده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مهیا شدن شرایط لازم از نظر محیط، مالی و حمایت مسئولان، تئاتر بیجار به جایگاه واقعی خود همچون گذشته دست یابد و در غیر این صورت بار دیگر رو به خاموشی خواهد رفت.

این کارگردان هنرهای نمایشی بیجار بر لزوم توجه به تئاتر و هنر نمایش تأکید کرد و با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای هنر تئاتر و نمایش در بیجار وجود دارد گفت: با پرورش استعدادها و ظرفیت‌های موجود در این راستا می‌توان موجبات رشد تئاتر بیجار را مهیا کرد.

شایان ذکر است نمایش "پرونده ناتمام" از کارهای هنری برجسته سیدیاسر هاشم‌زاده کارگردان زبده کردستانی است که در جشنواره استانی و منطقه‌ای موفق به کسب عنوان‌های برتر کارگردانی و بازیگری شده است.

سیدحسین موسوی مقام اول بازیگری استانی و کامران جباری‌ مقام دوم بازیگری به عنوان اعضای این نمایش را در کارنامه هنری خود دارند.

انتهای پیام/79015/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول