اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرداران دفاع مقدس

سه کتاب خاطرات دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و تعدادی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس سه کتاب خاطرات رزمندگان و سرداران دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد.

سه کتاب خاطرات دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که در مجتمع فرهنگی – هنری فدک اردبیل برگزار شد، کتاب‌های «ایستاده در میدان مین» خاطرات جواد زنجانی، «آرزوی فرمانده من» خاطرات علیرضا یزدانی و کتاب «اونلارین گولوش سسلری» داستان‌های طنز دفاع مقدس نوشته پری آخته رونمایی شد تا علاقمندان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر این نهاد جمع‌آوری و چاپ و نشر آثار ایثارگران و تمامی مفاخر دوران دفاع مقدس است که در این زمینه تاکنون 22 جلد کتاب شامل خاطرات و دل‌نوشته‌های رزمندگان جمع‌آوری و تدوین شده و به نگارش درآمده است.

علی کریمی یادآور شد: از ابتدای امسال چهار اثر رونمایی شده و پنجمین اثر نیز تا پایان امسال با نام «شب برفی» تدوین و چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی گفت‌: ما در بستر انتقال مواریث هشت سال دفاع مقدس اقدام به راه‌اندازی واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌های اردبیل کردیم که در حال حاضر 6 هزار دانشجو در قالب این واحد درسی با ارزشمندترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و ابعاد شیطنت استکبار جهانی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از در حال تدوین و چاپ بودن 12 اثر دیگر شامل مجموعه خاطرات، دل‌نوشته‌ها، شعر و سرود رزمندگان خبر داد و عنوان کرد: با حمایت مسئولان استانی و پشتیبانی بنیاد مرکز سعی می‌کنیم تا این آثار را در سال آینده چاپ کرده و رونمایی از آنها را شاهد و ناظر باشیم.

کریمی به تشکیل جلسات شورای کارشناسی شعر، خاطره و داستان دفاع مقدس در استان اشاره کرد و ادامه داد: تولید سرودهای حماسی، آثار دیجیتالی و انیمیشن برای کودکان، آثار حجمی و تولید فیلم و عکس در دستور کار این بنیاد است که سعی داریم با این آثار هنری زیباترین جلوه های حماسی این ملت را به نسل آینده منتقل کنیم.

این مسئول از تهیه و تدارک دومین جلد کتاب «ستارگان سبلان» به عنوان مجموعه عظیم سرداران هشت سال دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد و افزود: ما اقدام به جمع‌آوری 2 هزار و 250 خاطره ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا، تولید بیش از ده‌ها ساعت فیلم کوتاه و مستند و همچنین تولید و پخش آثار بازماندگان هشت سال دفاع مقدس از طریق صدا و سیما کردیم که این حرکت‌ها با قوت و قدرت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم تعدادی از سرداران هشت سال دفاع مقدس به ویژه از لشکر عاشورا به بیان خاطرات و پشت پرده‌های جنگ تحمیلی پرداخته و بر تداوم راه عزت‌مند شهیدان والامقام و ایثارگران این مرز و بوم تاکید کردند.

انتهای پیام/62004/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول