اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان مطرح کرد

تصویب و ابلاغ نظام آموزش مهارت و فناوری و صلاحیت حرفه‌ای

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: نظام آموزش مهارت و فناوری و صلاحیت حرفه‌ای در استان به تصویب رسید و ابلاغ شده است.

تصویب و ابلاغ نظام آموزش مهارت و فناوری و صلاحیت حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سیدجمیل احمدی شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه شهرستانی شورای نظام آموزش مهارت و فناوری در کامیاران با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه کشور در استان کردستان طراحی ساختار نظام جامع مهارت و فناوری با سه زیر نظام آموزش و مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و نظام احراز اشتغال در دستور کار قرار گرفت که در این میان نظام آموزش مهارت و فناوری و صلاحیت حرفه‌ای به تصویب رسید و ابلاغ شد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، نظام احراز اشتغال هنوز در دست تدوین است.

احمدی گفت: نظام آموزشی و مهارتی دارای اصول و مأموریت‌هایی است که با اهداف تربیت و افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های مختلف و بازارهای داخلی و خارجی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ادامه داد: نظام آموزش مهارت و فناوری مشتمل بر دو نظام آموزشی؛ آموزش عالی مهارت و فناوری و آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: نظام آموزش عالی مهارت و فناوری متولی آن تا سطح دیپلم، وزارت آموزش و پرورش است  و در سطح کاردانی و کارشناسی و بالاتر متولی آن دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده و نظام آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آن است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در ادامه با بیان 22 ماده از نظام آموزش مهارت و فناوری گفت: دستگاه‌های آموزش مهارت باید یکپارچه بوده و وحدت رویه برای آموزش بهتر و اثربخشی بیشتر داشته باشند.

احمدی همچنین گفت: با توجه به ضعف فرهنگ کار در جامعه، اشاعه و و نهادینه کردن فرهنگ کار با رویکرد ارزش‌های اسلام و اخلاق حرفه‌ای لازم و ضروری است و رسیدن به آن همت ملی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: الگوهای آموزشی باید بازارمحور و بر اساس نیاز بازار و جامعه باشند که دوره‌های بازارمحور با هدف آموزش و تولید و بازار فروش بوده و فارغ‌التحصیلان به وسیله تشکیل تعاونی، افراد آموزش‌دیده در این دوره‌ها را به کار گیرد.

احمدی بیان کرد: یکی از رشته‌های نمونه دارای بازار در استان پرورش قارچ است که با تولید 12 تن در سال توسط افراد آموزش‌دیده تحت یک برند خاص، بازار تولید و فروش قارچ را در دست گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: امسال دو مرحله المپیاد در سطح شهرستانی و یک المپیاد ملی در سطح کشوری در سال آینده برگزار می‌شود که نخبگان مهارتی در آن شرکت خواهند داشت.

وی در پایان با ابراز خرسندی از رتبه دوم ایران از میانگین رتبه جهانی و کسب مقامات جهانی و مدال‌های متعدد در استان در رشته‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد برای کسب مدال در المپیاد 2015 برزیل نخبگان حرفه‌ای استان و شهرستان حضور جدی داشته باشند.

انتهای پیام/79011/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول