اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

شرایط ازدواج آسان برای جوانان ‌فراهم شود/مساجد‌ به مسائل فرهنگی توجه کنند

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای در امر بدحجابی و بی‌حجابی گفت: با حرف زدن و عمل نکردن هیچ تبلیغی مؤثر نخواهد بود.

شرایط ازدواج آسان برای جوانان ‌فراهم شود/مساجد‌ به مسائل فرهنگی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شورای فرهنگ عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با دستور کار ارائه راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و ممانعت از بدحجابی و بی‌حجابی با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در این شورا که اعضا مثل همیشه به جای ارائه راهکار به سخنرانی و بیان مشکلات پرداختند، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم مهم‌ترین دلیل مؤثر نیفتادن اقدامات فرهنگی و تبلیغات در حوزه حجاب را به حرف‌های بی‌عمل مربوط دانست و اظهار کرد: وقتی یک طلبه، یک مدیر، یک معلم و هر فرد دیگری حرفی را بیان می‌کند ولی خود به آن عمل نمی‌کند، بدون شک چنین تبلیغی مؤثر نخواهد بود.

امام جمعه موقت یاسوج که ریاست این جلسه را در غیاب حجت‌الاسلام حسینی به عهده داشت، افزود: ازدواج آسان و کم‌هزینه نصف دین و رفتار هر فردی را مصون می‌کند و اگر به دنبال رفع مشکلات بی‌حجابی و بدحجابی هستیم باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم.

* وضعیت فرهنگی گچساران از بویراحمد و کهگیلویه بهتر است

وی از صدا و سیما خواست تا ازدواج آسان را تبلیغ کند و برنامه‌های ازدواج ساده جوانان را بدون هزینه و با حضور والدین عروس و داماد را برای فرهنگ سازی پخش کند.

موسوی‌اعظم، توجه به ادارات و رها کردن مساجد را در محوریت مسائل فرهنگی و دینی را آسیب‌زا دانست و گفت: عملکرد مأمومین نیز در مشکلات فعلی بی‌تأثیر نیست و ما امروز می بینیم که در غیاب امام جمعه یک مسجد، کسی به جای او حاضر نمی‌شود ولی در ادارات چنین کاری را می‌کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت فرهنگی این استان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ اکنون وضعیت فرهنگی شهرستان گچساران به جهاتی از شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه بهتر است چرا که تشخیص مؤمن واقعی و غیر آن در گچساران به مراتب راحت‌تر است و این موضوع به کار فرهنگی شفاف‌‌تر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون در خانواده‌ها و همه سطوح جامعه، فرهنگ‌‌‌های مختلفی حاکم است،‌ به ضرورت اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: تبلیغات سوء از سوی برخی افراد بی‌اعتقاد به حجاب نیز به بدحجابی و بی‌حجابی‌ها کمک کرده است.

امین کمال‌وندی دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز در این نشست بدحجابی را پدیده شوم خواند و گفت:‌ بدحجابی و بی‌حجابی مورد انتقاد عموم مردم است و در این موضوع که جامعه چنین فرهنگی را بر نمی‌تابد شکی نیست؛‌ اکنون در چنین شورایی مدیران باید برای جلوگیری از گسترش این پدیده شوم راهکار اجرایی و عملی ارائه دهند.

وی بیان کرد:‌ راهکارها و راهبردها از سوی شورای انقلاب فرهنگی مشخص شده و در این استان باید برای اجرای این راهکارها فکری شود.

* کم‌کاری‌ها به بی‌پولی بر نمی‌گردد/در آموزشگاه ارشاد نیز مشکل حجاب داریم

کمالوندی تأکید کرد:‌ اینکه چرا در عمل توفیقی حاصل نمی‌شود، همه‌ آن به بی‌‍ پولی و کم‌کاری یک اداره خاص بر نمی‌گردد و این چرایی باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه به زعم کارشناسان، عمده بی‌حجابی در کهگیلویه و بویراحمد به دانشجویان غیربومی مربوط می‌‌شود، افزود: ولی باید پرسید پس چرا این مشکل در مدارس و در بین دانش‌آموزان نیز وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد:‌ در آموزشگاهی که زیر نظر این اداره‌کل است با وجود تذکرات فراوان و گماشتن یک مربی ولی باز هم شاهد هستیم،‌حجاب آن‌ها مشکل دارد.

این متولی فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی تنها به نیروی انتظامی مربوط نمی‌شود و ما باید بنشینیم و ببینیم در موضوع حجاب که مورد حساسیت همه هست و راهکارها و وظایف هم مشخص است چه باید کرد تا این مشکل فرهنگی نباشد.

انتهای پیام/82005/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول