اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون وظیفه عمومی کرمانشاه

جزئیات جدید سربازی و مشمولان تشریح شد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه به تشریح جزئیات مربوط به خدمت مقدس سربازی و شرایط مشمولان پرداخت.

جزئیات جدید سربازی و مشمولان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عباسعلی صفری ظهر امروز در نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه اظهار داشت: نظام وظیفه عمومی سیستم جامعی مبنی بر تعویض کارت‌های پایان خدمت و کارت‌های معافیت راه‌اندازی کرده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان باید با مراجعه به سامانه در اسرع وقت به ثبت‌نام برای تعویض کارت‌های خود به کارت‌های هوشمند و الکترونیکی اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه، شماره تلفن 096480 و سامانه پیامکی 1106010 و 110206010 را برای هرگونه درخواستی و پی‌گیری سریع اعلام کرد.

صفری خاطرنشان کرد: متقاضیان دیگر برای انجام درخواست خود نیاز ندارند که به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند، بلکه با رجوع به این سامانه می‌توانند پاسخ سئوالات و درخواست‌های خود را دریافت کنند.

این مسئول تصریح کرد: در این سامانه برای هر فردی رمز معینی با عنوان رمز «سخا» قرارداده شده که باید از این رمز در مراجعات بعدی استفاده کنند.

صفری به مردم توصیه کرد که به هیچ مرکزی جز مرکز نظام وظیفه برای تعویض کارت خود مراجعه نکنند و می‌توانند حتی از طریق این سامانه از خدمات مشاوره‌ای هم بهره‌مند شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و کارت‌های معافیت یادآور شد: این طرح از سال 1390 شروع شده و افرادی که کارت گواهینامه آن‌ها از یکم فروردین ماه 1360 به بعد است، باید برای تعویض آن تا پایان سال‌جاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: هدف از هوشمند کردن این کارت‌ها، یک‌نواخت شدن، تسهیل در امورات اداری و آسان صورت گرفتن استعلامات برای هر موضوع و در حوزه‌ای است.

این مسئول از مشخصه بارز این سیستم به آگاهی وضعیت افراد ذکور بالای 18 سال اشاره کرد و عنوان کرد: تمام دانش‌آموزانی که وارد سن 18 سالگی شده‌اند، از معافیت تحصیلی برخوردارند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه بیان داشت: فارغ‌التحصلان تمام مقاطع تحصیلی بعد از یک‌‌سال از اخذ مدرک زمان دارند که برای رفتن به سربازی اقدام کنند در غیر این صورت غایب تلقی می‌شوند.

صفری خاطرنشان کرد: سقف سنواتی معافیت دانش‌آموزانی که در مقطع دیپلم تحصیل کرده‌اند تا 20 سالگی و برای مقطع پیش‌دانشگاهی 22 سالگی است.

وی سقف سنواتی معافیت برای دانشجویان را برای مقطع کارشناسی پنج سال، کارشناسی ارشد پیوسته شش سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال، دکترای پیوسته هشت سال، دکترای ناپیوسته تخصصی شش سال و فوق تخصص ناپیوسته سه سال اعلام کرد.

این مسئول تصریح کرد: مدت خدمت سربازی برای کسانی که در ادارات دولتی امریه گرفته‌اند 24 ماه، برای کسانی که امریه مناطق خوش آب و هوا را دارند 19 ماه و مناطق عملیاتی و بد آب و هوا 18 ماه خواهد بود.

صفری تحصیل هم‌زمان با خدمت را ممنوع اعلام کرد و تصریح کرد تمام ورزشکارانی هم که به سن 18 سال رسیده‌اند، باید برای ادامه ورزش خود از نظام وظیفه عمومی مجوز بگیرند.

انتهای پیام/2700/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول