اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد:

سلب آسایش از دشمن اصلی‌ترین وظیفه بسیج است

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج جنگ نیست اما هرجا لازم باشد وارد عمل می‌شود، گفت: سلب آسایش از دشمنان نظام اسلامی، اصلی‌ترین وظیفه بسیج است.

سلب آسایش از دشمن اصلی‌ترین وظیفه بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سرهنگ محمود زارع‌زاده، بعد از ظهر امروز در نشست بسیج رسانه استان یزد اظهار داشت: 12 اصل سبب پا گرفتن شجره طیبه بسیج شده که نخستین اصل آن مکتبی بودن آن و ولی‌شناسی و اطاعت، دشمن‌شناسی و برائت است.

وی، مردمی و فراگیر بودن بسیج، هدفمند بودن آن، اقتصادی و اجتماعی بودن ابعاد فعالیت بسیج، اصل جهادی و انقلابی بودن مستمر بسیج، سازمان یافتگی، اخلاص، انعطاف، مسئولیت همگانی در همه صحنه‌های انقلاب و مردم، پیشتازی، سادگی و ساده‌زیستی و نوآوری و ابتکار و خلاقیت را از دیگر اصل‌های اساسی بسیج دانست.

زارع‌زاده بیان کرد: بیش از سه دهه است که بسیج در حال فعالیت است و حتی توطئه‌های دشمنان نتوانسته این شجره طیبه را از بین ببرد.

وی یادآور شد: دشمن تلاش کرد به شیوه نرم، مسیر انقلاب و مسئولیت انقلاب را منحرف کند اما نتوانست و به کارهای مختلف نیز دست زد تا این مسیر توفنده را خنثی کنند اما موفق نشد.

زارع‌زاده با اشاره به جنگ نرم بسیج عنوان کرد: جنگ نرم دفاع نرمی است که استکبار جهانی در مقابل قدرت نرم ایران اسلامی به نمایش می‌گذارد و امروز باید به عنوان پیام‌آوران این تفکر، این حرکات را بشناسیم و با آن مبارزه کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان نتوانستند پس از سه دهه نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند پس چیزی در درون این نظام اسلامی وجود دارد و دشمنان این قدرت را شناسایی کرده‌اند پس بجاست که ما خود نیز این قدرت را بشناسیم و به عنوان یک الگوی مبارزه و استکبارستیزی از آن استفاده کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: امروز در عرصه جنگ نرم، توپخانه اصلی، رسانه است و بسیج رسانه می‌تواند در این عرصه بسیار پرقدرت ظهور و بروز کند.

وی با اشاره به اینکه باید ابتدا بسیج را بشناسیم تاکید کرد: برای شناخت بسیج باید اهداف بسیج را بشناسیم که این اهداف در ابعاد فرهنگی، سیاسیِ، علمی،‌ دفاعی و ... قابل شناسایی است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: در بحث دفاعی اگر تدابیر بسیج نبود، در همان سه روز اول که پیش‌بینی کرده بودند، کشور اشغال می‌شد اما نتیجه معکوس شد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف بسیج، حفظ جمهوری اسلامی و اسلام بود و بسیج در این مسیر، دفاع از مسلمانان جهان را نیز سرلوحه کار خود قرار داده است.

زارع‌زاده، پشتیبانی از نیروهای مسلح را نیز از وظایف بسیج برشمرد و افزود: وظیفه بسیج جنگ نیست اما هر کجا لازم باشد، باید در میانه میدان باشد و در مجموع سلب آسایش از دشمنان در هر زمینه‌ای از وظایف بسیج است.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد، تقویت روحیه دفاعی و استقامت و پایداری را سرفصل برنامه‌های بسیج دانست.

وی همچنین با اشاره به مبارزه فکری و اعتقادی بسیج بیان کرد: مبارزه ما بر سر مرز نیست بلکه بر سر اعتقاد است، عرصه جنگ ما جنگ اعتقادی است و بسیج در این زمینه وظایف خطیری بر عهده دارد.

زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نظام ما بر پایه مردم استوار است و همه اقشار در انقلاب و جنگ نرم حضور داشته‌اند و اگر امروز دیپلمات‌های ما می‌توانند با قاطعیت در مقابل استکبار بایستند، به خاطر حمایت مردمی است.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب ریشه‌دار جلو آمد، به خاطر این است که در مردم ریشه دارد و با بصیرت جلو ‌آمد و هر کجا مردم دیدند که انقلاب به انحراف کشیده می‌شود، خودشان وارد صحنه شدند.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در مردم بیان کرد: زنده نگه داشتن یادواره‌های شهدا به دست خود مردم، دوباره روحیه شهادت طلبی و ایثارگری را در بین مردم بیدار و زنده می‌کند.

انتهای پیام/2464/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول