اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد

لزوم تشکیل کمیته جامع مقابله با بدحجابی در یاسوج

امام جمعه موقت یاسوج بر ضرورت تشکیل کمیته جامع متشکل از نمایندگان ادارات جهت مقابله با بدحجابی تاکید کرد.

لزوم تشکیل کمیته جامع مقابله با بدحجابی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در هر خانواده‌ای ممکن است چند فرهنگ بر آن حاکم باشد، گفت: در سطح شهرستان‌های استان فرهنگ‌های آن نیز متفاوت است.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس شواهد، فرهنگ گچساران بهتر از دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است و دلیل اصلی آن مشخص بودن افراد مذهبی آن و بدحجابان و بی‌حجابان آن است.

موسوی‌اعظم با بیان این‌که در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ‌ و نوع پوشش متفاوت است، گفت: شناسایی افراد مذهبی و با حجاب در دیگر شهرستان‌های استان به نسبت گچساران سخت‌تر است.

این مسئول فرهنگی و مذهبی تاکید کرد: مقابله با هرگونه بدحجابی و بی‌حجابی در سطح جامعه ضرورت امر است و باید افراد بی‌حجاب چه آقایان و چه خانم‌ها را امر به معروف و نهی از منکر کرد و به نحو صحیحی آن‌ها را ارشاد و راهنمایی کنیم.

وی بر ضرورت رعایت اصل حجاب در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید از خود شروع کنند و با هرگونه بی‌حجابی در سطح ادارات و نهادها مقابله کنند تا به نوعی الگوبرداری صحیحی برای ارباب رجوع‌های خود باشند.

موسوی‌اعظم اذعان کرد: کمیته‌ای جامع متشکل از نمایندگان ادارات و نهادها تشکیل شود تا برنامه‌های راهبردی و عملی هر کدام از دستگاه‌ها در راستای مقابله با معضل و پدیده بدحجابی در قالب برنامه مشخصی اجرا شود.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه بر ضرورت تشکیل این کمیته تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادها با همکاری مضاعف در مقابل پدیده بدحجابی و بی‌حجابی در سطح شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد مقابله کنند.

این مسئول با تاکید بر این‌که نهادینه کردن ازدواج آسان در جامعه از معضل بدحجابی می‌کاهد، گفت: صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با اجرای برنامه‌های مختلف و به نمایش گذاشتن ازدواج‌های آسان در نقاط مختلف کمک بزرگی به رفع این پدیده کند.

موسوی‌اعظم به نقش و اثرپذیری روحانیون و مبلغین در سطح جامعه اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر تبلیغ روحانیون در جوامع اثر‌پذیری کمتری به نسبت سنوات گذشته دارد.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول