به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ابوذر قربانی پیشازظهر امروز در جلسه هماندیشی مدیران دفاتر پیشخوان هویت ملی ثبت احوال مازندران در محل فرمانداری آمل با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان دولت خدمات اجرایی را برای کاهش هزینه و زمان و به منظور کوچک کردن تصدیگری دولت راهاندازی شده است، اظهار کرد: دولتها بر اساس این مصوبه و قانون مجلس و آیین نامه اقدام به راهاندازی دفاتر پیشخوان کرده است.
وی با بیان اینکه 750 دفتر پیشخوان خدمات دولت در مازندران فعالیت میکنند، یادآور شد: بیش از 350 دفتر روستایی پیشخوان دولت نیز در مازندران فعالیت دارند.
قربانی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 100 دفتر پیشخوان خدمات دولت در مازندران افتتاح شده است، یادآور شد: مجوز این دفاتر از سوی وزارت ارتباطات صادر میشود.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مازندران با اشاره به اینکه پس از ارزیابی استانی این دفاتر مجوز فعالیت میگیرند، گفت: این دفاتر خدمات دولتی قابل واگذاری را ارائه میدهند.
این مسئول با بیان اینکه باید به سمتی برویم که میزان خدمات و تعداد دفاتر پیشخوان در مازندران افزایش یابد، افزود: این دفاتر آمادگی ارائه خدمات کارت هوشمند ملی را نیز دارند.
وی با اشاره به نرخهای این خدمات نیز یادآور شد: این نرخها نباید به گونهای باشد که مردم حضور در ادارات را ارزانتر برای خدمات تصور کنند و باید زمینههای سوق مردم به این دفاتر فراهم شود.
انتهایپیام/86011/ح20/ض1002