اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موسسه تفحص سیره شهدا:

دنیاگریزی و گناه‌گریزی مهم‌ترین ویژگی شهدا بود

مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدا دنیاگریزی و دل نبستن به دنیا، محبت خالصانه به ولی خدا و گناه‌گریزی را مهم‌ترین ویژگی و رمز ماندگاری شهدا یاد کرد.

دنیاگریزی و گناه‌گریزی مهم‌ترین ویژگی شهدا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان امشب در مراسم یادواره شهدای بخش بادرود که در مسجد توکل شهر بادرود برگزار شد، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به جایگاه شهادت بایستی اوصاف و ویژگی‌هایی را در خود ایجاد کند و این ویژگی‌ها عبارت از ایمان به خدا، ایمان به غیب و ائمه اطهار و ایمان به امامت و امام زمان (عج) است.

وی یکی دیگر از این ویژگی‌ها را اخلاق، اخلاص و تقوا برشمرد و گفت: اگر انسان این ویژگی را در خود ببیند آن وقت می‌تواند راه شهادت را انتخاب کند.

مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدا گفت: شهدای گرانقدر ما در این راه از دنیا گریختند و دل به دنیا نبستند و محبت خالصانه به ولی داشتند و بدون منت در راه خدا ایثار کردند و مهم‌تر از آن گناه‌گریز بودند و از گناه گریختند و در زاویه دید امام زمان (عج) قرار گرفتند.

وی مقام قربت را دیگر از مقامات بی‌نظیر شهداء عنوان کرد و گفت: شهداء در راه خدا سختی زیادی کشیدند و همواره در فکر معامله با خدا بودند، به‌نحوی که همیشه و در همه حال یاد و نام خدا از ذهن آنها دور نمی‌شد.

جوشقانیان انقلاب ما را انقلاب عاشورایی توصیف کرد که مردم آن با تقدیم 213 هزار شهید برگ زرینی را در تاریخ رقم زدند.

وی در پایان گفت: اکنون مهم‌ترین وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا است و بایستی به عهد و پیمانی که با آنها بسته‌ایم پایبند بوده و به وظیفه خود یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنیم.

انتهای پیام/63025/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول