اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان خبر داد

افتتاح 6 مرکز نیکوکاری در کردستان/ جذب 850 حامی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از افتتاح 6 مرکز نیکوکاری همزمان با هفته بسیج در این استان خبر داد.

افتتاح 6 مرکز نیکوکاری در کردستان/ جذب 850 حامی

هیوا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ 6 مرکز نیکوکاری به مناسبت هفته بسیج در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سروآباد، سقز و دهگلان افتتاح می‌شود.

به گفته وی مرکز نیکوکاری محله، واحد مردمی کمیته امداد است که در سطح روستاها، شهرک‌ها و محلات با محوریت مساجد تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و خدمت به نیازمندان با نظارت کمیته امداد فعالیت خواهد کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری محله ایتام و نیازمندان واقعی را شناسایی و مانند حلقه‌ واسطه بین اغنیا و نیازمندان عمل می‌کنند، تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان با اولویت مددجویان زیرپوشش امداد از اولویت‌های مهم این مراکز است.

به گفته رحیمی، ایجاد یک‌هزار و 500 مرکز نیکوکاری تا پایان برنامه پنجم توسعه در سراسر کشور توسط کمیته امداد امام خمینی هدف‌گذاری شده و سهم استان‌های مختلف با توجه به جمعیت، بسترها و نیازهای موجود تعریف و ابلاغ شده است.

جذب حامی برای 1000 یتیم

وی از جذب 850 حامی برای یک‌هزار یتیم زیرپوشش این نهاد به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت:‌ جذب حامی برای ایتام زیرپوشش این نهاد از اولویت‌های مهم حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان است.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 500 نفر از جامعه هدف کمیته امداد کردستان را ایتام زیر 15 سال تشکیل می‌دهند، بیان کرد: این ایتام در کنار حمایت‌های امداد توسط 12 هزار و 600 حامی بومی و غیر بومی نیز حمایت می‌شوند.

افتتاح 2 مسجد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از افتتاح دو مسجد در شهرستان‌های دیواندره و بیجار همزمان با هفته بسیج خبر داد و بیان کرد: مسجد «محمدرسول‌الله» در روستای چولبلاغ دیواندره با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال احداث شده است.

رحیمی تصریح کرد: 500 میلیون ریال اعتبار این مسجد از محل اعتبارات زکات و 500 میلیون ریال نیز از محل تشویقی سهم دولت تامین شده است.

به گفته وی، یک‌میلیارد ریال مابقی اعتبار این مسجد از محل کمک‌های مردمی هزینه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه مسجد حضرت محمد (ص) در روستای اشرف‌آباد بیجار دیگر مسجدی بود که همزمان با هفته بسیج در این استان بهره‌برداری شد، بیان داشت: کلنگ‌ اجرای این پروژه در زمین اهدایی یکی از اهالی همین روستا دو سال پیش به زمین‌ زده شد.

رحیمی تصریح کرد: این مسجد با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیون تومان اعتبار از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی احداث شده است.

وی در پایان تصریح کرد: یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر نیز به مناسبت هفته بسیج در بین دانش‌آموزان مددجوی زیرپوشش این نهاد در سطح استان توزیع شده است.

انتهای پیام/79002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول