اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی مازندران خبر داد

آغاز المپیاد ورزشی روستایی مازندران از نیمه دوم آذرماه

رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی مازندران از آغاز رقابت ورزشکاران روستایی مازندارن در نخستین المپیاد ورزشی در نیمه دوم آذرماه خبر داد.

آغاز المپیاد ورزشی روستایی مازندران از نیمه دوم آذرماه

محمدرضا بحرگرد نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری بیان داشت: نخستین المپیاد ورزشی روستاییان با مشارکت مدیرکل امور روستایی استانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شهرستان‌ها و همکاری دهیاران در تمامی روستاهای استان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: پس از انجام مسابقات مقدماتی نفرات برتر و منتخب شهرستان‌ها به استان معرفی و سپس مسابقه نهایی این المپیاد را همزمان با کنگره شهدای استان در شش شهرستان به‌ویژه در ساری برگزار می‌کنیم.

بحرگرد از رقابت ورزشکاران در 12 رشته ورزشی خبر داد و افزود: این مسابقات در دو بخش مردان و زنان در اشاعه، ترویج و گسترش بازی‌های بومی و محلی در استان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی مازندران تصریح کرد: در بخش آقایان رشته‌های والیبال، فوتسال، دوومیدانی، کشتی لوچو، چولینگ، هفت‌سنگ و تیراندازی و در بخش بانوان نیز رشته‌های دوومیدانی، والیبال، هفت‌سنگ و تیراندازی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نخستین لیگ کشتی لوچو در استان خبر داد و اظهار داشت: نخستین دوره لیگ کشتی لوچو یادواره پهلوانان حبیبی، موحد و یزدانی با مشارکت ورزشکاران روستایی در استان برگزار می‌شود.

بحرگرد از ثبت ملی شدن کشتی لوچو در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: تصمیم داریم با همکاری مسئولان ورزش استان، کشتی لوچو ثبت بین‌المللی شود.

وی در پایان از برگزاری دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی با حضور اصحاب رسانه و خانواده‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: دومین جشنواره این بازی‌ها با نام زنده یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران در ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86005/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول