اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد جمکران:

پیاده‌روی اربعین مصداق بارز احیای شعائر الهی است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: پیاده‌روی در روز اربعین به سمت مسجد جمکران مصداق بارزی از تعظیم شعائر الهی و احیای بیشتر یکی از سنت‌های برجسته حسینی خواهد بود.

پیاده‌روی اربعین مصداق بارز احیای شعائر الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عصر امروز در جلسه هماهنگی پیاده‌روی مردم قم در اربعین حسینی به سمت مسجد جمکران که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: اربعین در مجموعه برنامه‌های زیارتی امام حسین(ع) باشکوه‌ترین و پرجمعیت‌ترین مراسم‌ها در عراق و در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود.

وی افزود: طی سال‌هایی که در نجف سکونت داشتم به یاد می‌آورم که برخی شیعیان از بصره یعنی فاصله‌ای 500 کیلومتری به سمت کربلا حرکت می‌کردند تا اربعین را در این شهر باشند و امروز هم باشکوه‌تر از گذشته این پیاده‌روی را انجام می‌دهند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه زوار کربلا در عراق طی سفر چند صد کیلومتری خود نیاز به توشه راه ندارند، عنوان داشت: در همه طول مسیر روستاییان و کپرنشینان عراقی کار پذیرایی از زائران را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه گاهی برخی افراد دو بار مسافت میان بصره یا دیگر شهرها تا کربلا را طی می‌کنند، اظهار داشت: در نظر داریم برنامه پیاده‌روی از حرم مطهر فاطمه معصومه(س) تا مسجد جمکران را برگزار کنیم تا کسانی که نمی‌توانند طی این روزها در کربلا باشند از این فیض معنوی بهره‌مند شوند.

رحیمیان با بیان اینکه این کار با هدف عرض تسلیت به ساحت مقدس امام عصر(عج) صورت می‌گیرد، عنوان داشت: به یاری خداوند مراسمی باشکوه و در شأن امام حسین(ع) و ملت ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: صدا و سیما و رسانه‌های ملی و استانی باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کاملی داشته باشند تا از دیگر شهرها نیز زائران و هیئت‌های عزاداری به قم بیایند.

تولیت مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: این کار مصداق بارزی از تعظیم شعائر الهی و احیای بیشتر یکی از سنت‌های برجسته حسینی است.

انتهای پیام/78004/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول