اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی و اعزام عتبات عالیات دانشجویی استان اصفهان خبر داد

زیارت اربعین دانشجویی همراه با پیاده‌روی از نجف به کربلا

بسیج دانشجویی به همت بازسازی عتبات عالیات به مناسبت روز اربعین از دانشجویان سراسر استان اصفهان ثبت‌نام می‌کند.

زیارت اربعین دانشجویی همراه با پیاده‌روی از نجف به کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بسیج دانشجویی، اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان سال گذشته حرکتی را مبنی بر آسان‌سازی سفرهای دانشجویی به عتبات عالیات آغاز کرد، با این هدف که در راه اعزام بیشتر دانشجویان به عتبات عالیات و بهره‌مندی آنها از فیوضات این سفر معنوی، بتواند مشکلات و موانع را در پیش پای دانشجویان کاهش دهد.

وی بیان کرد: دانشجویان بسیجی دو سال قبل در یک تیم 24 نفر در راستای بازدید از عتبات و بازسازی به کربلا و نجف سفر کردند و اربعین سال گذشته در حدود یک هزار نفر از دانشجویان  در قالب یک کاروان ستادی به صورت کاملاً رسمی در ستاد اعزام ثبت‌نام و سپس اعزام شدند.

مسئول ستاد بازسازی و اعزام عتبات عالیات دانشجویی استان اصفهان، گفت: اعزام کاروان‌های دانشجویی به عتبات عالیات در نیمه شعبان نیز با موفقیت انجام شد و در همین راستا ستاد اعزام دانشجویی، بسیج دانشجویی کشور اقدام به اعزام‌های هفتگی دانشجویان به عتبات عالیات با قیمت بسیار مناسب کرده است.

وی تصریح کرد: نخستین گروه اعزام دانشجویان در کشور، از استان اصفهان در عید فطر امسال انجام شد و قصد داریم دومین گروه اعزام دانشجویان به عتبات عالیات اصفهان در روز اربعین انجام شود.

کریمی افزود: دانشجویان در این سفر به صورت زمینی به نجف و سپس با پای پیاده به کربلا سفر می‌کند و در روز اربعین همه دانشجویان به سیل عزاداران و مشتاقان امام حسین(ع) می‌پیوندند و امت واحده اسلامی را رقم خواهند زد.

وی با بیان اینکه ظرفیت امسال اعزام دانشجویان محدودتر از سال قبل است و در صورت اینکه علاقه‌مندان بیشتر از ظرفیت ثبت‌نام کنندگان از بین ثبت‌نام کنندگان قرعه‌کشی می‌شوند، ابراز کرد: از مزایای این اعزام دانشجویی قیمت مناسب آن نسبت به آژانس‌های مسافرتی است و از همه مهم‌تر طبق تفاهم نامه‌ای که بسیج دانشجویی با سازمان نظام‌وظیفه انجام داده است مشکلات نظام ‌وظیفه و مجوز و صدور ویزا برای زائران پسرهای دانشجو حل شده است.

مسئول ستاد بازسازی و اعزام عتبات عالیات دانشجویی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانشجویان پسر تنها با ثبت‌نام در این کاروان‌ها، می‌توانند از مجوز لازم سازمان نظام ‌وظیفه برای خروج از کشور استفاده کنند و همچنین سعی داریم که بتوانیم مقداری از هزینه‌ها را هم به صورت وام برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: از اهداف ما برای اعزام دانشجویان در روز اربعین تحقق تجمع میلیونی امت واحده اسلامی در بهترین سرزمین عالم است، همچنین آماده سازی نیروهای جوان از لحاظ فراهم کردن ملزومات معنوی برای ظهور امام زمان(عج) از دیگر اهداف است.

لازم به ذکر است؛ همه دانشجویان سراسر استان اصفهان اعم از دانشگاه‌ها دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی و کاربردی و آزاد اسلامی است.

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت www.setadatabat.ir از اول محرم تا 18 محرم ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/63001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول