اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح 20 کیلومتر از بزرگراه اهر ـ تبریز در سال‌جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح 20 کیلومتر از بزرگراه اهر ـ تبریز در سال‌جاری خبر داد.

افتتاح 20 کیلومتر از بزرگراه اهر ـ تبریز در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، سید حسن میرشفیع بعد از ظهر امروز در بازدید از مناطق مختلف زلزله‌زده ارسباران در شهرستان اهر افزود: منطقه ارسباران منطقه وسیعی است که از زلزله سال گذشته بیش از 300 کیلومتر از راه‌های روستایی این منطقه از بین رفته است.

وی با اشاره به تردد خودروهای سنگین از راه‌های روستایی که نیاز به آواربرداری و حمل مصالح بود گفت: به همین دلیل تردد خودروها باعث از بین رفتن اکثر راه‌های روستایی این مناطق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بازسازی زلزله اخیر بیش از 14 میلیون مترمکعب فقط آواربرداری انجام شده و 1.5 میلیون تن انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات در این جاده‌ها حمل شده که موجب از بین رفتن این جاده‌های ارتباطی روستایی شده است.

وی گفت: راه‌های آسیب دیده عمرشان بالای 20 سال است که باید حتماً برای این 300 کیلومتر یک فکر جدی کرد و حتی راه‌های اصلی و فرعی این مناطق هم آسیب شدیدی دیده است که نیاز به روکش آسفالت دارد.

میرشفیع اظهار کرد: امیدواریم از معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور اعتبارات مناسبی برای بازسازی این راه‌ها بگیریم و در فصل مناسب آسفالت را انجام دهیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر این شهرستان سایر شهرستان‌های همجوار در مناطق ورزقان، اهر، کلیبر، هریس و خداآفرین راه‌های متعدد روستایی وجود دارند که هنوز آسفالت نشده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم روستاهای بالای 50 خانوار را بتوانیم با امکانات مشترکی که از استانداری تأمین می‌شود و اعتبارات استانی همچنین وزارت راه و شهرسازی یک برنامه ضربتی داشته باشیم و پیمانکاران را در مناطق زلزله‌زده بسیج کنیم و جاده‌های ارتباطی را مرمت، بازسازی و آسفالت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در این چند تا شهرستان که بازدید کردیم و در خود اهر 60 کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم، هر چند فصل کاری تمام شده اما با هماهنگی‌های انجام شده به محض مساعد شدن هوا و آغاز فصل کاری می‌توانیم سریعاً با اقدام ضربتی و بسیج امکانات روستاهای بالای 50 خانوار را آسفالت کنیم.

میرشفیع گفت: ظرفیت خوبی هم الحمدالله در استان وجود دارد که بتوانیم این اهدافی را که برای برنامه پنجم دیده شده به امید خدا محقق کنیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های روستایی که زیر دو کیلومتر است، افزود: امسال به دلیل محدودیت در اعتبارات این اقدام میسر نشد اما امیدواریم در سال آتی با هماهنگی‌های لازم اداره کل راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ارتباط با بزرگراه اهر ـ تبریز گفت: بدون اینکه اعتبارات مورد نیاز تأمین شود ضمن تشکر از اداره کل راه و شهرسازی استان، حدود 20 کیلومتر از این جاده آماده شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد همچنین بقیه قسمت‌ها و قطعات مختلف در دست اجراست ولی واقعاً شرایط و محدودیت‌های اعتباری شدیدی وجود داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اجرای این پروژه که کار بزرگی هم است دو یا سه سالی به طور عادی زمان لازم است تا بتوان کل محور را دوبانده کرد و فعلاً 20 کیلومتر آماده آسفالت خواهد بود و فکر می‌کنم سال آینده بتوان حدود 60 کیلومتر را به بهره‌برداری رساند.

میرشفیع گفت: امروز از زحمات مسئولین استان روحیه گرفتم و امیدوارم که با این تلاش و پشتکاری که دارند موفق شوند زودتر محرومیت‌زدایی این منطقه را به نتیجه برسانند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول