اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع):

پیشرفت بسیج در زمینه هسته‌ای دنیا را به واکنش وادار کرده است

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) گفت: بسیج به اندازه‌ای در فناوری هسته‌ای پیشرفت کرده که همه دنیا را به واکنش وادار کرده است.

پیشرفت بسیج در زمینه هسته‌ای دنیا را به واکنش وادار کرده است

رضا حافظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز بسیج با اشاره به تشکیل بسیج در سال 58 به فرمان امام راحل گفت: بسیج یادگار امام خمینی (ره) و معجزه خداست و فلسفه تشکیل آن تمام موضوعات و جنبه‌های مختلف و نیازهای حیاتی را پاسخگوست.

وی با اشاره به کارکردها و نقش بسیج ادامه داد: تثبیت ابعاد سیاسی و اجتماعی نظام نخستین نقش بسیج است که توانسته در این ابعاد به صورت موفق عمل کند.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) خاطرنشان کرد: بسیج در هشت سال دفاع مقدس در بعد نظامی فعالیت داشته و اکنون به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین نیروی بازدارنده در برابر دشمنان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی عنوان کرد: جذب جوانان و آوردن آن‌ها به محیط پاک و معنوی و تقویت ارتباط مردم با نظام و انقلاب از نقش‌های دیگر بسیج بوده و اکثر کارهای فرهنگی در جامعه و مقابله با جنگ نرم بر دوش بسیج است.

حافظی یادآور شد: بسیج فعالیت‌هایی در راستای تامین امنیت در بخش‌های لوله‌های گاز، مدارات برق، سدها و ... بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمک به عمران و آبادانی جامعه از جمله نقش‌های دیگر بسیج است و امروز به برکت تلاش نیروهای بسیجی ایران به اندازه‌ای در فناوری هسته‌ای پیشرفت کرده‌ایم که همه دنیا را به واکنش وادار کرده است.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) ولایت‌پذیری در تمام زمینه‌ها و عمق‌بخشی این موضوع در جامعه را از جمله مهم‌ترین نقش‌های بسیج ذکر کرد و افزود: بسیج این مسئولیت را به عهده گرفته تا ولایت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را در جامعه عمق ببخشد.

وی یادآور شد:‌ اکنون بسیج در ایران مشاهده می‌شود و در عراق و سوریه در حال شکل‌گیری بوده و دامنه بسیج به اروپا و سایر کشورها رسیده بنابراین بسیج زمینه‌ساز انقلاب، تمدن و حکومت جهانی است.

حافظی عنوان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بسیج یعنی مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین، فداکارترین و آماده به کارترین افراد حضور دارند و این افراد متفکر، با اندیشه، دارای پشتکار زیاد، امیدوار به آینده و دارای روحیه عالی هستند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بسیجی دارای ایمان قوی هستند و این روحیه عمارها، مقدادها و مالک اشترهاست و به دلیل آنکه تعداد آن‌ها فراوان است نسبت به افراد معمولی قابل تفکیک نیستند زیرا در دوران امیرالمومنان (ع) تنها یک فرد به عنوان مالک اشتر بود ولی در زمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همه افراد بسیجی مقداد و مالک اشتر هستند.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با توجه به شناخت از قرآن و بینش الهی و معنوی ریشه بسیج را در قرآن و دین اسلام مشاهده می‌کردند.

وی یادآور شد: بسیج می‌تواند در تمام موضوعات جامعه نقش‌آفرینی کند و تکیه‌گاهی برای رسیدن به اهداف عالی باشد.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول