اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان:

امکان گاز‌گرفتگی در زمان وقوع وارونگی دما بیشتر است

معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: امکان وقوع گاز‌گرفتگی در زمان وقوع اینورژن و وارونگی دما بیشتر است و شهروندان در این زمان باید استاندارد‌های ایمنی را به میزان بیشتری رعایت کنند.

امکان گاز‌گرفتگی در زمان وقوع وارونگی دما بیشتر است

علیرضا یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان هر ساله با آغاز فصل پاییز با پدیده وارونگی دما مواجه می‌شود، اظهار کرد: در این زمان فشار هوای خارج افزایش پیدا می‌کند و امکان خروج گاز‌های حاصل از سوخت کمتر می‌شود.

وی به ضرورت توجه مردم به استفاده صحیح از وسایل گاز‌سوز در منازل و ساختمان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مردم باید از کارکرد صحیح مصرف سوخت در منازل و ساختمان‌ها اطمینان پیدا کنند.

معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امکان وقوع گاز‌گرفتگی در زمان وقوع اینورژن و وارونگی دما بیشتر است و شهروندان در این زمان باید استاندارد‌های ایمنی را به میزان بیشتری رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید در زمان استفاده از شومینه در منازل و ساختمان‌ها به تمام الزامات ایمنی توجه کنند، اضافه کرد: اگر چه استفاده از شومینه در جامعه فراگیر نیست، اما درصدی از مردم نیز از شومینه در منازل خود استفاده نمی‌کنند.

یاوری با بیان اینکه در حال حاضر دو نوع شومینه وجود دارد، تاکید کرد: در حال حاضر از بخاری‌های شومینه‌ای و شومینه‌های ساختمانی و آجر‌چینی در برخی از منازل و ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شومینه‌ها گاز بسیاری مصرف می‌کنند، افزود: بخشی گاز ناشی از سوخت شومینه با دودکش به بالا خارج می‌شود، افزود: بخشی از این گاز نیز به جای خروج به بالا در فضای منزل پخش می‌شود و به دنبال این موضوع احتمال وقوع گاز‌گرفتگی وجود دارد.

معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر که فصل سرما آغاز شده است، باید تدابیر ایمنی لازم به منظور جلوگیری از وقوع گاز‌گرفتگی اتخاذ شود، گفت: بیشترین آمار گاز‌گرفتگی به ماه‌های آذر و دی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در فصل سرما اختلافات هوای داخل و خارج کم است، اظهار کرد: در این فصل کوچکترین نقصانی در زمینه استفاده از وسایل گاز‌سوز در منازل سبب بروز حادثه می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه سالم بودن دودکش باید کنترل شود، ادامه داد: تأمین هوای سوخت لازم در منزل در زمان استفاده از وسایل گرمایشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید از وجود هوای سوخت کافی در منزل اطمینان داشته باشیم.

وی ناقص‌سوزی وسایل گرمایشی را یکی از دلایل گاز‌گرفتگی دانست و تصریح کرد: غیر‌استاندارد بودن وسایل گاز‌سوز و کمبود هوا در منازل سبب ناقص‌سوزی وسایل گاز‌سوز می‌شود.

معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ناقص‌سوزی وسایل گرمایشی نیز سبب تولید گاز CO می‌شود، اضافه کرد: این گاز بی‌بو و بی‌رنگ بوده از گاز‌های بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه میل ترکیبی گاز CO با هموگلوبین خون 300 برابر بیشتر از اکسیژن است، تاکید کرد: این گاز در ابتدا اثر خود را بر روی اعصاب حرکتی فرد می‌گذارد.

یاوری با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته در سراسر کشور به صورت متوسط هر ساله 700 نفر جان خود را در اثر گاز‌گرفتگی از دست داده‌اند، افزود: مردم باید استاندارد‌های ایمنی را به منظور کاهش وقوع گاز‌گرفتگی رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از وقوع گاز‌گرفتگی به راحتی و با کنترل وسایل گاز‌سوز امکان‌پذیر است، گفت: با وجود اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته هنوز مردم استاندارد‌های ایمنی را به منظور جلوگیری از وقوع گاز‌گرفتگی رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول