اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

کشورهای قدرتمند سعی در انحصار مدیریت انرژی دارند

امام جمعه بوشهر گفت: در جهان امروز کشورهایی قدرتمند هستند که مدیریت انرژی را به دانش روز در دست داشته باشند.

کشورهای قدرتمند سعی در انحصار مدیریت انرژی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر اظهار داشت: علم و فناوری به ویژه در علوم استراتژیکی مثل نفت و حوزه انرژی، عنصری تعیین‌کننده در تمام عرصه‌های اقتصادی و سیاسی است.

وی بیان کرد: شرایط کنونی جهان با پیشرفت‌های تکنولوژی که دارد همواره بخش عظیمی از توسعه با مدیریت انرژی مرتبط خواهد بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انرژی‌هایی مثل نفت و گاز به عنوان مهم‌ترین زیرساخت توسعه تلقی شده است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی جامع در این عرصه می‌تواند کشوری را که دارای این نوع انرژی است و قدرت صادرات دارد به جایگاه ویژه‌ای در جغرافیای سیاسی و اقتصادی جهان برساند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در شرایط کنونی جهان، کشورهایی می‌توانند موفق باشند که قدرت مدیریت انرژی را در دست داشته باشند و بتوانند اکتشافات را مدیریت و عرصه‌های ذخیره‌سازی را به درستی هدایت کنند.

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به جنبش نرم‌افزاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: با دیدگاه ایشان، نگاهی جدید در فضای انرژی دمیده شده و محصول آن پیدایش شرکت‌های بزرگ نفت و گاز است که در نمایشگاه‌های اینچنین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از راهکارها و موانع جهان سلطه در عرصه فناوری این است که اگر کشوری استعدادی داشته باشد جلوی آن را بگیرند و اگر آن کشور به دانشی دست یافت مانع تبدیل آن دانش به علم شوند.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ایران اسلامی با توکل به خدا توانسته علم را تبدیل به محصول کرده و در یک فضای پررقابت، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دهند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول