اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی با حمایت همه جانبه

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه گفت: تنها راه پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی حمایت همه‌جانبه مسئولان بلندپایه، صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی است.

پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی با حمایت همه جانبه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فوتبال پایه مبحث بسیار مهمی بوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال تاکید دارد که در فوتبال پایه و رده خردسالان مثلث مربی، بازیکن و والدین می‌تواند کارکردهای خوبی داشته و این 3 فاکتور را به شکل یک مثلث طراحی کرده‌اند که بتواند فوتبال پایه را به سرمنزل مقصود برساند.

این مهم در رده‌های بالاتر نیز می‌تواند به کمک فوتبال پایه رده‌های قهرمانی هم بیاید و با توجه به مطالب ذکر شده در آذربایجان غربی نیز توجه به فوتبال پایه و تشکیل آکادمی‌ها که در بحث فوتبال پایه و استعدادیابی نقش مهمی دارند حائز اهمیت بوده و می‌تواند در پیشرفت فوتبال این منطقه موثر باشد.

عدم حمایت مالی تیم‌ها توسط مسئولان، صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی سبب افت شدید فوتبال آذربایجان غربی شده است.

در ادامه مشروح گفت‌وگوی ما با یحیی بهاری سلطان احمدی، مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه را می‌خوانید.

* علل اهمیت توجه به فوتبال پایه در چیست؟

در سال‌های گذشته به فوتبال پایه توجه اصولی نشده و همان طوری که کنفدراسیون فوتبال آسیا سال 2013 را به عنوان فوتبال پایه در آسیا معرفی کرده ‌است این موضوع اهمیت فوتبال پایه را نشان می‌دهد.

* چه راهکاری در زمینه حل مشکل فوتبال آذربایجان غربی موثر است؟

لازمه این کار توجه به فوتبال پایه است به طوریکه مسئولان مربوطه دو تا چهار سال روی فوتبال پایه تمرکز کنند و تیم‌های پایه که در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند حمایت شوند و به مرور این حرکت می‌تواند بازیکنان را رده به رده از نونهالان به نوجوانان از نوجوانان به امید و از امید به بزرگسالان طی برنامه چهار ساله سوق دهد تا بتوانیم تیم مناسبی در استان داشته باشیم.

* فعالیت آکادمی پرسپولیس در استان آذربایجان غربی در چه زمینه‌ای است؟

زمینه فعالیت این آکادمی در رابطه با فوتبال پایه مدارس فوتبال است و  زمینه فعالیت این باشگاه بیشتر در رابطه با فوتبال پایه بوده و در مرحله بعد هم قرار است به خاطر امکاناتی که در مجموعه ورزشی هست تیم‌های پایه و حتی تیم بزرگسالان در ارومیه اردو برگزار کند.

* اهمیت آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه در تحقق توجه بیشتر به فوتبال پایه چیست؟

از مهم‌ترین اهداف این آکادمی توجه به فوتبال پایه با انجام استعدادیابی در استان است به طوری که نخستین گام بعد از افتتاح آکادمی باشگاه پرسپولیس در ارومیه دوره استعدادیابی در سطح آذربایجان‌ غربی ‌بود که در این دوره افراد در زمان‌های مشخص حضور یافته و توسط مربیان پرسپولیس یعنی مربیان تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید دوره تستی از این افراد انجام شد و استعدادها از طریق این مربیان شناسایی شده و به باشگاه پرسپولیس معرفی شد.

* رویکرد باشگاه پرسپولیس در زمینه فوتبال پایه چگونه است؟

سردار رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توجه ویژه‌ای به فوتبال پایه دارد و نخستین آکادمی باشگاه مرکزی را در تهران در ورزشگاه امام رضا مختص تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه پرسپولیس تهران افتتاح کردند و مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند این آکادمی‌ها را در سایر استان‌ها نیز افتتاح کنند که نخستین آکادمی این باشگاه در استان‌‌ها بعد از تهران در ارومیه افتتاح شد.

امید است با توجهی که سردار رویانیان به این منطقه دارد بتوانیم حرکت‌های موثری در راستای پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی داشته باشیم.

*در حال حاضر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه چند عضو دارد و فعالیت‌های آکادمی به چه صورت است؟

آکادمی باشگاه پرسپولیس 354 عضو دارد که زیر نظر مربیان آموزش می‌بینند و استعدادیابی شده و افرادی که استعداد دارند کشف و به تیم‌ها از جمله تیم نونهالان و به خصوص تیم نوجوانان که در لیگ برتر هستند، اعزام می‌شوند.

* اخیرا چه اقداماتی در آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه انجام شده است؟

اخیرا همایش اختتامیه ترم تابستان آکادمی پرسپولیس ارومیه با حضور سردار رویانیان در ارومیه در اواخر شهریورماه با حضور حدود 3 تا 4 هزار نفر از اعضای آکادمی و خانواده‌ها در ورزشگاه تختی برگزار شد و سردار رویانیان زمانی که این استقبال را مشاهده کردند مجاب شدند امتیاز لیگ برتر فوتبال نوجوانان را به آذربایجان غربی بگیرند به طوری که از طریق باشگاه پرسپولیس مکاتبه شد و این امتیاز به آذربایجان غربی داده شد.

به سرعت تیم لیگ برتر فوتبال نوجوانان آکادمی پرسپولیس ارومیه تشکیل شده و سرپرست و کادر مشخص شد و تیمی به نام پرسپولیس آذربایجان غربی برای نخستین بار در تاریخ فوتبال آذربایجان غربی و فوتبال ارومیه لیگ برتر شد.

امتیاز لیگ برتر توسط سردار رویانیان در راستای حمایت از فوتبال آذربایجان غربی گرفته شد و در اختیار آکادمی ارومیه قرار گرفت.

فدراسیون در مقابل این امتیاز مخالفت داشت ولی خوشبختانه این امتیاز به نام تیم پرسپولیس آذربایجان غربی گرفته شد.

*اخیرا وضعیت تیم لیگ برتر فوتبال نوجوانان پرسپولیس آذربایجان غربی به چه صورت است؟

تیم لیگ برتر فوتبال نوجوانان پرسپولیس آذربایجان غربی در هفته نخست سه به یک تیم اراک را شکست داده و هفته دوم در اصفهان با ذوب آهن قهرمان سال گذشته بازی کردند که علی رغم تلاش یک به هیچ بازی را واگذار کردند.

*اخیرا آکادمی فوتبال آذربایجان غربی آغاز به کار کرد فعالیت‌های این آکادمی چقدر می‌تواند در پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی موثر باشد؟

اگر رسالت آکادمی فوتبال آذربایجان غربی در راستای حمایت از تیم‌ها باشد حرکت خوبی است به طوری که استعدادها توسط آکادمی کشف شده و به تیم‌ها اعزام می‌شوند منتهی باید مسائل شخصی در این قضایا دخیل نباشد و واقعا نیت استعدادیابی باشد و از امکانات در راستای تقویت و حمایت تیم‌ها برای حضور در مسابقات کشوری استفاده شود و در حال حاضر منتظر هستیم تا ببینیم خروجی این حرکت چیست.

فعلا حرکت خاصی وجود نداشته و این حرکت نیازمند برنامه‌ریزی است و اخیرا فستیوال توسط آکادمی فوتبال آذربایجان غربی برگزار شد که این کار در سال‌های گذشته نیز توسط هیئت فوتبال انجام شده و به فعالیت‌های آکادمی ربطی ندارد به طوری که انتظار از آکادمی فوتبال آذربایجان غربی بیشتر از این مسائل است.

فعالیت آکادمی فوتبال آذربایجان غربی باید ماورای این فعالیت‌ها باشد و از افراد متخصص و دلسوز در این زمینه استفاده شود.

*چه اقداماتی در راستای حمایت از تیم لیگ برتر فوتبال نوجوانان پرسپولیس آذربایجان غربی توسط مسئولان استان انجام شده است؟

آکادمی پرسپولیس امتیاز لیگ برتر را به آذربایجان غربی آورده و در حال حاضر مستلزم این است که تمامی مسئولان اعم از تربیت بدنی، هیئت فوتبال ارومیه، هیئت فوتبال آذربایجان غربی، شهرداری، استانداری و فرمانداری از این تیم حمایت کنند.

تیم پرسپولیس ارومیه با تیم‌هایی مثل ذوب آهن اصفهان مسابقه دارد که کارخانه‌ای به وسعت ذوب آهن با سابقه 15 تا 16 سال از این تیم حمایت می‌کند که این تیم چند دوره قهرمان ایران است.

آکادمی پرسپولیس برای نخستین بار تیم به لیگ نوجوانان کشور اعزام کرده که مسئولان استانی باید از این تیم حمایت کنند متاسفانه هیچ گونه حمایت مادی و معنوی تاکنون از این تیم نشده است.

*برنامه آینده آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه چیست؟

در حال حاضر تمام تلاش و فعالیت‌های آکادمی باشگاه پرسپولیس در راستای حمایت از تیم نوجوانان است تا این تیم در مرحله نخست حفظ شود به طوری که می‌تواند سکوی پرتاب برای آکادمی پرسپولیس و فوتبال آذربایجان غربی باشد.

در کنار این موضوع آکادمی پرسپولیس برای سال آینده بسترسازی کرده و تیم نونهالان تشکیل شده و اکنون دنبال مجوز بوده تا سهمیه بگیریم و این تیم امسال در لیگ مناطق شرکت کند تا سال آینده پشتوانه تیم نوجوانان باشد.

*مشکلات پیش روی تیم لیگ برتر فوتبال نوجوانان پرسپولیس آذربایجان غربی بیشتر مربوط به چه مسائلی است؟

تمام سیاست‌های آکادمی در راستای حمایت از تیم لیگ برتر فوتبال نوجوانان آذربایجان غربی بوده ولی این تیم با مشکلات شدید مواجه بوده به طوری که به هر نحوی اگر مسئولان کمک نکنند تمامی برنامه‌ها و پروسه با شکست مواجه می‌شود و تاکنون کوچک‌ترین کمک مادی و معنوی از این تیم انجام نشده حتی در مقابل این تیم مقاومت نیز می‌شود.

مشکلات اصلی مربوط به مشکلات مالی است آیا برای یک فصل 150 میلیون تومان مبلغ زیادی است و این مبلغ برای ورزش استان، تربیت بدنی، فرمانداری، شهرداری و استانداری هزینه بالایی نیست این در حالی است که مبالغ بسیار بالایی برای والیبال هزینه می‌شود و اگر 100 میلیون تومان برای تیم پرسپولیس هزینه شود این تیم می‌تواند پدیده مسابقات باشد.

تنها راه پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی حمایت همه‌جانبه مسئولان بلندپایه، صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی بوده و همه باید دست به دست هم دهند تا برای ترقی فوتبال آذربایجان غربی گام‌های اساسی برداشته شود.

باید تامل بیشتری در زمینه حمایت از فوتبال آذربایجان غربی انجام شود و از یک درصد سهم ادارات در پویایی ورزش فوتبال نهایت استفاده شود.

با توجه به این که هدف اصلی پرورش فکری و ذهنی بازیکنان و رشد استعداد آنان بوده باید مسئولان استانداری، شهرداری، تربیت بدنی، هیئت فوتبال ارومیه، هیئت فوتبال آذربایجان غربی و فرمانداری با یک نگاه دیگر به مدارس فوتبال بنگرند و با کمک‌های مادی و معنوی خود موجب رشد و پرورش استعدادهای نهفته در آذربایجان غربی شوند تا با پرورش این استعدادها شاهد شکوفایی و غرورآفرینی بازیکنان آذربایجان غربی در عرصه‌های مختلف ورزشی باشیم.

انتهای پیام/61005/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول