اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

دانشجویان نباید نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشند

امام جمعه زابل گفت: دانشجویان باید در زمینه‌های مختلف به ویژه مسائل سیاسی کشور مشارکت کرده و نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت نباشند.

دانشجویان نباید نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشند

سید کاظم طباطبایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: روز دانشجو، در ایران به 16 ماه آذر اطلاق می‌شود، این روز، به یاد سه دانشجو (دو هوادار حزب توده ایران و یک هوادار جبهه ملی ایران) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون نایب رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی‌داشته می‎شود.

امام جمعه زابل عنوان کرد: دانشگاه یک محیط علمی است که آگاه‌هان و تحصیل کردگان جامعه در آنجا هستند و علمکرد و منش آنها برای سایر افراد جامعه الگو است.

این مسئول ادامه داد: دانشجویان و دانشگاهیان وظیفه دارند در زمینه تمام مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره که در دنیا اتفاق می‎افتد آگاه باشند.

وی گفت: دانشجویان باید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت نبوده و برای بررسی و رفع مشکلات جامعه با ارائه نظر و بیان دیدگاه‎های متفکرانه و اندیشمندانه مشارکت کنند.

طباطبایی افزود: نسل امروز به دانشجویان دوران انقلاب تاسی کنند و منش و شجاعت و اندیشه آنها را که در آن زمان غیرتشان اجازه نداده بیگانگان در کشور جایی داشته باشند، الگو قرار دهند.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: دانشجویان برای هر نوع مقابله علیه زیاده خواهان باید پیش قدم باشند.

وی با اشاره به نتیجه مذاکرات ژنو نیز اذعان داشت: نتایج مذاکرات به شرطی که طرف‎های مقابل بر سر عهده و پیمان خود ثابت قدم باشند، بسیار ارزشمند است.

 16آذرماه 1332 به معیار خوبی برای ارزیابی میزان نفرات از حکومت شاه و توانایی و نفوذ مخالفان در بین روشنفکران، تبدیل شد، این روز از آن زمان، همچنان از اهمیت تاریخی برجسته‌ای در ایران برخوردار است.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول