اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اهواز:

اصلاح مقطعی سیستم فاضلاب اهواز بیهوده است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: متاسفانه مسئولان مرتبط با صرف هزینه‌های گزاف و میلیونی به اصلاح سیستم فاضلاب شهری می‌پردازند و حاضر به انجام حرکتی ریشه‌ای در این زمینه نیستند.

اصلاح مقطعی سیستم فاضلاب اهواز بیهوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام قربانعلی سعادت‌نیا در پانزدهمین جلسه شورای شهر اهواز که امشب برگزار شد، اظهار کرد: اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند تنها راه زمین‌گیر کردن دشمن ایستادگی و اقتدار ملت است، تصریح کرد: بسیج و تفکر بسیجی ارزش‌های نوینی چون استقامت و پایداری، ایثار و فداکاری، احساس مسئولیت و ادای تکلیف و حماسه‌آفرینی را در جامعه فزاینده می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر در جایگاه مرجع تصمیم‌گیرنده با الگوپذیری از چنین دستاورد‌هایی و ادای تکلیف باید با حرکت هدفمند و استفاده از افراد توانمند و سالم در عرصه‌های گوناگون پایه‌های خود را در برابر تمام لغزش‌ها محکم کند.

وی با بیان اینکه آنچه از عملکرد شورا در این مدت برداشت می‌شود مطلوب نیست، عنوان کرد: بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های شورا در این مدت تنها به برگزاری جلسات متعددی ختم شده که سمت و سوی مشخصی ندارد.

سعادت‌نیا ادامه داد: حال سوالی که در ذهن پدید می‌آید آن است که آیا چهارمین شورای شهر اهواز برای مدت چهار سال فعالیت خود برنامه‌ریزی هدفمندی دارد و اینکه به کدام سمت و سو قصد حرکت دارد و آیا بر عهد و پیمانی که در روزهای انتخابات با مردم بسته استوار است.

وی با بیان اینکه خوزستان و به تبع آن شهر اهواز قطب سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی کشور تلقی می‌‌شود، عنوان کرد: اهواز باید دارای شورایی کارآمد‌تر و با تعامل بهتر میان اعضایش باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: هنوز پس از گذشت بیش از سه ماه از فعالیت شورای شهر دورنمایی برای این شهر ترسیم نشده است.

وی اضافه کرد: آنچه مسلم است مسئولان امر با داشتن برنامه‌ای جامع و کامل می‌توانند در راستای شکوفایی و توسعه شهر گام موثری بردارند به‌ویژه در شهری همچون اهواز که شاخص‌های توسعه و عمران در آن فرسنگ‌ها با استانداردهای مورد قبول یک شهر توسعه یافته تفاوت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: همان‌گونه که در روزهای اخیر مشاهد شد بارندگی زندگی مردم شهر اهواز را فلج و سلامت جسمی آن‌ها را تهدید کرد.

وی به مقایسه کلانشهر اهواز با شهرهای دیگر پرداخت و گفت: نگاهی گذرا به شهر‌هایی که تعداد روزهای بارانی آن‌ها در سال به مراتب بسیار بیشتر از شهر اهواز است دور بودن شاخص‌های توسعه‌ای این شهر از استانداردهای موجود را نشان دهد.

سعادت‌نیا افزود: در این شهر‌ها و کشور‌ها نه مدارس به خاطر بارندگی تعطیل می‌شود، نه معابر مسدود می‌شود، نه فاضلاب‌ها بالا می‌آید، نه آلودگی هوا و هزینه‌ها چند برابر می‌شود و نه تاکسی‌های دربست می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز ادامه داد: اما تمام این موارد در خوزستان معکوس است، بی‌شک این همه نابه‌سامانی از نوع مدیریت و فرهنگ جامعه ناشی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستم فاضلاب اهواز با قدمت 40 ساله دیگر کارایی خود را از دست داده است، اذعان کرد: متاسفانه مسئولان مرتبط با صرف هزینه‌های گزاف و میلیونی به کارهای مقطعی پرداخته و حاضر به اصلاح این سیستم یکبار و برای همیشه نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: طبق محاسبات حوزه خدمات شهری اهواز، سالانه مبلغ 528 میلیون و 900 هزار تومان صرف دفع دستی آب‌های سطحی می‌شود که گمان می‌رود هزینه اصلاح سیستم فاضلاب شهری از مجموع این رقم در سال‌های متمادی به مراتب کمتر باشد.

وی بیان کرد: بنابراین این شورا متوجه این مهم باشد که با کشتی سوراخ هیچکس به ساحل نمی‌رسد و بدون شک سوءعملکرد منجر به غرق شدن کشتی می‌شود.

انتهای پیام/72011/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول