اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9 آذرماه سال جاری در فرهنگسرای اشراق

نمایشگاه اقلام بازیافتی با ویژگی هنری در اصفهان برپا می‌شود

9 آذرماه سال جاری نمایشگاه بزرگی از اقلام بازیافتی با ویژگی هنری با همکاری سازمان مدیریت بازیافت و فرهنگی تفریحی شهرداری شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

نمایشگاه اقلام بازیافتی با ویژگی هنری در اصفهان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان، نمایشگاه بزرگی از اقلام بازیافتی با ویژگی هنری با همکاری سازمان مدیریت بازیافت و سازمان فرهنگی، رفاهی و تفریحی شهرداری شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

هدف از برپایی این نمایشگاه توانمندسازی و ارتقای دانش زیست‌محیطی شهروندان شاهین‌شهری و نیز هم‌افزایی سطح آگاهی نسل کودک و نوجوان نسبت به کاربرد اقلام بازیافتی است.

در این نمایشگاه، ماکت‌هایی با اشکال و احجام مختلف و بیش از 40 تابلوی کاردستی به تماشا گذاشته خواهد شد.

در شاهین‌شهر روزانه حدود یک صد تن پسماند تولید می‌شود که با کمی دقت در مصرف و استفاده مجدد از اقلام بازیافتی توسط خانواده‌ها می‌توان تولیدات هنری خلاقانه از آن حاصل آورد.

یکی از انگیزه‌هایی که باعث برپایی این نمایشگاه شده توجه به اهمیت و ارزش منابع زیست‌محیطی و حفظ و حراست از آفت زباله‌سازی، احترام به فرهنگ صرفه‌جویی در استفاده بهینه از مواد و مصالح موجود و کمک به بنیاد اقتصاد خانواده از طریق مقابله با عنصر مصرف‌گرایی، تنوع‌طلبی و اسراف است.

همچنین تکریم هنرهای اصیل دستی و سنت ایرانی با ارائه شیوه‌های نوین و نیز بازیابی زیبایی‌ها از دل زشتی‌ها بهترین ایده‌ای است.

وقتی کارشناسان محیط‌زیست هشدار می‌دهند که تا ده سال دیگر حدود 300 گونه گیاهی در اثر استفاده بیش از حد انسان از طبیعت و رهاسازی مواد زائد از بین خواهد رفت بنابراین چاره‌ای جز این نداریم که یک‌بار دیگر بایستیم و با چشمان بازتر به محیط‌زیست پیرامون خود توجه نمائیم.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه از 9 لغایت 14 آذرماه سال جاری در نگارخانه ترنج فرهنگسرای اشراق برپا خواهد شد، که از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر پذیرای شهروندان خواهد بود و تازه‌هایی را آموزش خواهد داد که حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/63023/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول