اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی‌آملی مطرح کرد

مبانی شناخت توحیدی و علم بی‌پایان الهی

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مبانی شناخت توحیدی خداوند گفت: یکی از این مبانی همین است که خداوند علمی بی‌پایان دارد و عاقبت و نتیجه کار همه موجودات را می‌داند.

مبانی شناخت توحیدی و علم بی‌پایان الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی‌‌آملی امروز در ادامه درس تفسیر قرآن خود در مسجد اعظم با اشاره به علم بی‌نهایت خداوند اظهار داشت: هر انسانی اختیار دارد که راه زندگی خویش را انتخاب کند ولی خداوند نیز بر اساس دانایی خویش به عاقبت کار بندگانش آگاهی دارد.

وی افزود: حسن اختیار یا سوء‌اختیار در گرو انتخاب بندگان است و با این حال هر کس می‌تواند راه سعادت و شقاوت خویش را برگزیند ولی در عین اینکه انسان موجودی مختار است در نظام الهی نیز امر غیرمبهمی وجود ندارد و خداوند بر همه امور آگاه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند بر میزان عمر بندگان خویش هم آگاهی دارد و در موعد مقرر فرشتگانش برای قبض روح به سراغ انسان‌ها می‌روند، عنوان کرد: این امر اخلالی در اعمال انسان‌ها به‌وجود نمی‌آورد زیرا خداوند بر اساس علم خود نتیجه امور را می‌داند.

وی ادامه داد: اینکه هر انسان به وسیله ابزارها و نعمت‌هایی که در اختیارش گذاشته شده و استعدادهایی که دارد چگونه رفتار می‌کند در حیطه علم الهی است و هیچ امری از او پوشیده نخواهد بود.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به مبانی شناخت توحیدی خداوند گفت: یکی از این مبانی همین است که خداوند علمی بی‌پایان دارد و عاقبت و نتیجه کار همه موجودات را می‌داند.

این مفسر قرآن آفرینش خداوند را مورد توجه قرار داد و افزود: خالق هستی انسان را به صورت موجودی پاک می‌آفریند ولی همین موجودات پاک هستند که حتی اگر برادران یکدیگر باشند و از یک مادر هم متولد شده باشند ممکن است یکی به یار حضرت علی(ع) و دیگری به قاتل فرزندان و آل علی (ع) تبدیل شوند.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول