اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

منامه یک فعال حقوقی دیگر را دستگیر کرد

یک منبع آگاه حقوقی در بحرین از دستگیری دبیرکل سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی منامه خبر داد.

منامه یک فعال حقوقی دیگر را دستگیر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بحرین، «حسین جواد» دبیرکل سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر دیروز یکشنبه به منظور شکایت از روزنامه دولتی «اخبار الخلیج» روانه مرکز پلیس استان «الوسطی» شده بود، توسط نیروهای منامه دستگیر شد. علت دستگیری این فعال حقوقی، فعالیت علیه نظام آل خلیفه اعلام شده است.

این گزارش حاکی است که جمعیت بحرینی دفاع از حقوق بشر، دستگیری حسین جواد را یکی از مصادیق تنگ کردن عرصه بر فعالان حقوقی و مدافعان از حقوق بشر خواند و بازداشت وی را مخالف حق آزادی بیان برشمرد.

این جمعیت حقوق بشری بحرین، با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای آن در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار گرفت: اقدامات سرکوبگرانه نظام منامه را متناقض با توصیه‌های گزارش کمیته حقیقت یاب مستقل بحرینی دانست و نطام آل خلیفه را به پایان دادن به اقدامات سرکوبگرانه علیه فعالان حقوقی فراخواند و منامه را به آزادی فوری حسین جواد و سایر فعالان حقوق بشری زندانی در بندهای دولت آل خلیفه دعوت کرد.

بر اساس این گزارش یک منبع قضایی بحرین همچنین دیروز یکشنبه اعلام کرد: دادگاه کیفری منامه امروز( یکشنبه) 12 شیعه بحرینی را به اتهام تلاش برای قتل نیروهای پلیس در جریان اعتراضات در یکی از روستاهای نزدیک به منامه به 10 سال زندان محکوم کرد.

این منبع افزود: یک متهم دیگر این پرونده به سه سال زندان محکوم شد و چهار نفر دیگر نیز تبرئه شدند.

این ۱۷معترض بحرینی به اتهام تلاش برای قتل نیروهای پلیس، مشارکت در تظاهرات غیرمجاز، خشونت و در اختیار داشتن بطری های آتش زا و کوکتل مولوتف تحت پیگرد قضایی قرار داشتند.

آنان در جریان درگیری های نیروهای پلیس با تظاهرات کنندگان در اول ماه مه 2012 در روستای نویدرات بازداشت شدند که در آن یکی از نیروهای پلیس در حمله به گشتی پلیس از ناحیه دست زخمی شده بود.

شمار زیادی از معترضان بحرینی به اتهام دست داشتن در خشونت های مربوط به اعتراضات علیه رژیم بحرین به زندان محکوم شده اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول