اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

مردم بحرین خواستار سرنگونی آل‌خلیفه و خروج اشغالگران سعودی شدند

مردم بحرین روز گذشته با شرکت در راهپیمایی‌ موسوم به «جمعه درخواست اجرای توصیه‌های بسیونی» بار دیگر بر سرنگونی رژیم آل خلیفه و خروج نظامیان اشغالگر سعودی از کشورشان تاکید کردند.

مردم بحرین خواستار سرنگونی آل‌خلیفه و خروج اشغالگران سعودی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، بسیاری از روستاها و مناطق بحرین روز گذشته شاهد برپایی راهپیمایی‌های مسالمت آمیز مردمی بود که طی آن تظاهرکنندگان بحرینی خواستار سرنگونی نظام آل خلیفه و خروج نظامیان اشغالگر سعودی از کشورشان شدند که از زمان آغاز انقلاب 14 فوریه برای مشارکت در سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه بحرین را به اشغال خود درآورده‌اند.

در این خصوص منابع بحرینی شرکت کننده در این راهپیمایی‌ها تصریح کردند: در این راهپیمایی‌ها که در مناطقی مانند کرزکان، الدراز، بنی جمره، ستره و النویدرات و همچنین برخی مناطق منامه برگزار شده بود، هزاران بحرینی مشارکت داشتند.

راهپیمایی‌های روز گذشته مردم بحرین تحت عنوان «جمعه درخواست اجرای توصیه‌های بسیونی» و به درخواست گروه‌ها و جریان‌های سیاسی بحرینی برگزار شد.

در پایان این راهپیمایی‌ها معارضان بحرینی با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، یادآور شدند که رژیم بحرین به هیچ یک از توصیه‌های کمیته حقیقت‌یاب بحرین از تاریخ 23 نوامبر 2011 تاکنون عمل نکرده و همچنان به نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی و داخلی و شکنجه و آزار بازداشت شدگان و بازداشت‌های خودسرانه و محاکمه‌های سیاسی و تبعیض طایفه‌ای و عدم مجازات جنایتکاران واقعی و انتقام گرفتن از اصلاح طلبان و آزادی خواهان ادامه می‌دهد.

معارضان بحرینی در ادامه بر ضرورت اجرای توصیه‌های بسیونی به عنوان سرآغاز اجرای عدالت واقعی و تجدید بنا و ساختار دولت در بحرین بر اساس قانون و بر پایه منطق عدالت و احترام به حقوق بشر تاکید و اعلام کردند: واداشتن حکومت بحرین به اجرای توصیه‌های بسیونی نیازمند اقدامات بین المللی است.

معارضان بحرینی تاکید کردند: تنها راه حل بحران بحرین اصلاح و تحول دموکراتیک است و هر گزینه دیگری غیر از این گزینه مورد پذیرش مردم بحرین نبوده و واقعیت‌های حاکم بر کشور را تغییر نمی‌دهد و تنها موجب خواهد شد تا مردم همچنان بر خواسته‌ها و مطالبات خود تاکید کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول