اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری استان البرز:

ترویج کتابخوانی نیازمند اجرای برنامه‌های کلان است

معاون فرهنگی حوزه هنری استان البرز گفت: برای افزایش سرانه مطالعه در کشور و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید برنامه‌های کلان و بلندمدت تدوین و اجرا شود.

ترویج کتابخوانی نیازمند اجرای برنامه‌های کلان است

اسماعیل آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: سرانه مطالعه و گرایش شهروندان به کتابخوانی در هر جامعه‌ای یکی از مهم‌ترین شاخص‌های شناخت توسعه آن جامعه به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان ترویج کتابخوانی است و برنامه‌های علمی و آموزشی بسیاری برای سنین و اقشار مختلف در این حوزه طراحی و اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان البرز ادامه داد: در کشور ما سرانه مطالعه با استانداردهای جهانی فاصله دارد و باید برای رفع این مشکل فرهنگی اقدامی جدی و کارشناسی صورت گیرد.

آجرلو افزود: برای گرایش بیشتر شهروندان به کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه نیازمند یک برنامه کلان‌نگر هستیم که بخش‌هایی از این برنامه در اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز توسعه دیده شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه نمی‌توان به صورت تک بعدی نگاه کرد و فرهنگ کتابخوانی در جامعه‌ای تقویت می‌شود که زیرساخت‌های لازم پیش‌بینی شده باشد.

آجرلو در پاسخ به این پرسش که در استان البرز برای افزایش سرانه مطالعه چه اقداماتی از سوی این حوزه هنری انجام شده است، گفت: حوزه هنری نیز به عنوان یکی از نهادهای متولی امور فرهنگی مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد و ما نیز برنامه‌هایی در این زمینه تدوین کرده و در حال اجرا داریم.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه احداث یک مرکز فرهنگی، عرضه کتاب و تعامل با ناشران برای توزیع کتب متناسب با نیاز مردم استان از جمله اقداماتی بوده که در این زمینه انجام شده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان البرز ادامه داد: همچنین با همکاری نهادهای مختلف برنامه‌هایی فرهنگی هنری با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در دست اجرا داریم.

آجرلو در پایان تاکید کرد: برای تحقق این اهداف نیاز است که عزم جدی در استان البرز وجود داشته باشد و با همکاری همه نهادهای مرتبط و بالاخره خود مردم و رسانه‌ها کارها را به پیش ببریم.

انتهای پیام/2302/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول