اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ساخت 25 مسجد با همکاری موسسه خیریه الزهرا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعداد روستاهای فاقد مسجد در استان را 350 روستا عنوان کرد و گفت: بر اساس توافقات و انعقاد تفاهم‌نامه مقرر شد ساخت 25 مسجد استان طی شش ماه توسط موسسه الزهرا اجرا شود.

ساخت 25 مسجد با همکاری موسسه خیریه الزهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز و به همت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نشست هماهنگی استاندار و مجموعه مدیران دستگاه‌های استان با مجمع خیرین مسجدساز الزهرا در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

سید موسی خادمی در این نشست ضمن تبریک و تهنیت هفته بسیج به بسیجیان سلحشور برگزاری چنین نشست‌ها را در سطح کهگیلویه و بویراحمد مهم و ضروری خواند و گفت: احداث مسجد از نیازهای اساسی در هر جامعه دینی و اسلامی است که باید در افزایش ساخت ‌و ساز مساجد همت مضاعفی صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌‌که معمولا مساجد توسط مردم احداث می‌شود و در استان بنا به دلایلی از جمله شرایط مالی موجود دچار اختلالات و کم‌کاری‌هایی در این خصوص شده است، گفت: بر اساس وضعیت مالی مردم منطقه و شرایط خاص دولتی مهمترین گزینه برای ساخت و رسیدگی و رفع مشکلات مساجد، خیرین هستند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد جلسه امروز نشست با خیرین مسجدساز الزهرای استان کهگیلویه و بویراحمد را مهم و پربار خواند و گفت: این موسسه خیریه سابقه طولانی در ساخت مساجد دارد که بر اساس توافقاتی سعی بر همکاری و ساخت و ساز مسجد در سطح شهرها و روستاهای استان با همکاری دیگر عوامل اجرایی را دارند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی روستاها و مناطق فاقد مسجد شناسایی شوند، گفت: ساخت مسجد صرفا نباید از سوی خیرین و موسسه‌های مسجدساز باشد از این‌رو می‌توان با مشارکت افرادی که توانایی لازم برای کمک مالی در این خصوص را دارند استفاده و آن‌ها را به کار وارد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: 350 روستای فاقد مسجد در استان وجود دارد که با کمک و همراهی مردم منطقه و حضور و حمایت خیرین مسجدساز به عنوان چاشنی این کار خیر و خداپسندانه می‌توان نسبت به ساخت‌ و ساز مسجد در مناطق شناسایی شده اقدام کرد.

این مسئول اجرایی؛ ضمن تاکید مجدد بر اجرای ساخت و ساز مساجد در سطح روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه‌ای به منظور اجرای هرچه بهتر این امر خیر بین کمیته امداد استان، خیرین مسجدساز و استانداری به نمایندگی از دستگاه‌های دولتی انعقاد شود.

خادمی مکان‌سنجی و نیازسنجی در ساخت مساجد را مهم خواند و گفت: کمیته‌ای به منظور پیگیری برنامه‌ها و حمایت‌های جانبی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

مسئول ارشد اجرایی دولت در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نشست امروز مقرر شد ساخت 25 مسجد طی شش ماه با همکاری سه جانبه کمیته امداد، موسسه خیریه الزهرا و استانداری در استان اجرا شود.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول