اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف امور خیریه تویسرکان خبر داد

وقف منزل مسکونی توسط خیر تویسرکانی برای ساخت مسجد

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از وقف یک منزل مسکونی در دو طبقه با مساحت 39 متر مربع با نیت ساخت حسینیه مسجد امام حسن(ع) به ارزش بیش از 600 میلیون ریال توسط محمود نوبخت خبر داد.

وقف منزل مسکونی توسط خیر تویسرکانی برای ساخت مسجد

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تویسرکان، مقوله وقف را حرکت‌آفرین خواند و افزود: عمل به فریضه وقف فضای گسترده‌ای از جامعه را متحول و آثاری ارزشمند به برکت این حرکت متعالی به ثمر می‌نشیند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های وارسته با وقف اموال بسترساز تزکیه جامعه می‌شوند، افزود: توجه به امر موقوفات به مثابه یک سرمایه اجتماعی معنوی و دینی، بسیاری از مشکلات و مسائل را حل می‌کند.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان،با تاکید بر ترویج درست آموزه‌های دینی بر امر وقف، به اثرگذاری بسیار برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی کارشناسی شده در احیای این فریضه در جامعه پرداخت و اقدام و اهداف واقفان را گامی بزرگ در افزایش ضریب سلامت و ارزش‌های جامعه تلقی کرد.

به گفته وی، معرفی و آشنا کردن واقفان در سطوح مختلف اجتماع بر ترغیب و تشویق افراد، ساز و کار کارکردی محسوب می‌شود.

خزائی دستیابی به اهداف تدوینی برای کاربری شدن فرایض حسنه و خیر در امور زندگی انسان با هدف آگاه‌سازی اذهان عمومی را در اولویت برنامه اوقاف دانست.

وی، قدمت سنت حسنه وقف در شهرستان تویسرکان را چندصد ساله اعلام کرد و اهتمام ویژه در راستای احیای این سنت متعالی را از همگان خواستار شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان در ادامه از وقف یک منزل مسکونی با مساحت 39 متر مربع در دو طبقه با نیت ساخت حسینیه مسجد امام حسن مجتبی(ع) در تویسرکان خبر داد.

وی اضافه کرد: این ساختمان مسکونی در جوار مسجد امام حسن(ع) واقع در خیابان حافظ به ارزش بیش از 600 میلیون ریال متعلق به محمود نوبخت وقف اوقاف و امور خیریه تویسرکان شده است.

 وی وقف یک قطعه زمین به مساحت 220 متر مربع به ارزش 700 میلیون ریال متعلق به آقایی کولیوند به منظور کمک به ایتام و  آپارتمان مونس کزازی در مساحت 69 متر مربع به ارزش 500 میلیون ریال سال گذشته در تویسرکان را یادآور شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان بر به‌کارگیری فرهنگ و هنر در راستای ترویج وقف تاکید کرد و گفت: به کارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد، مشارکت مراکز عالی و پژوهشی و تلفیق صنعت گردشگری با سنت وقف از مؤلفه‌های مهم در این راستا است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول