اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

راهیابی فیلم کوتاه از آذربایجان غربی به جشنواره بین‌المللی شاپرک‌های شهر

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از راهیابی فیلم کوتاه «باد چیزی خواهد گفت» از حوزه هنری استان به جشنواره بین‌المللی «شاپرک‌های شهر» خبر داد.

راهیابی فیلم کوتاه از آذربایجان غربی به جشنواره بین‌المللی شاپرک‌های شهر

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بار دیگر هنرمندان حوزه هنری آذربایجان غربی توانستند افتخاری دیگر در عرصه هنری استان به ارمغان آورند.

وی با اشاره به موفقیت‌های روزافزون هنرمندان استان در زمینه‌های مختلف، به ویژه در سال‌های اخیر، از راهیابی فیلم کوتاه داستانی «باد چیزی خواهد گفت» به جشنواره بین‌المللی «شاپرک‌های شهر» خبر داد.

نوروزی خشونت علیه کودکان، کودکان و آموزش و سلامت، کودکان و خانواده، کودکان و هنر، کودکان و صلح، کودکان و جامعه و نیز حقوق کودکان را از جمله موضوعات فیلم‌های به نمایش گذاشته شده در این بخش از جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت مشترک با همکاری حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و دانشگاه استانبول و همچنین شرکت فیلم و انیمیشن‌سازی ایلوژیونیست ترکیه در استانبول و تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره شاپرک‌های شهر  از دیروز، دوم آذر ماه در استانبول آغاز شده و پنجم و ششم آذر ماه نیز در تهران برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی تصریح کرد: فیلم کوتاه «باد چیزی خواهد گفت» به نویسندگی و کارگردانی علی مردمی، از هنرمندان حوزه هنری استان است که در کنار 39 فیلم دیگر به بخش مسابقه‌ای نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «شاپرک‌های شهر» راه یافته است.

وی بر ایفای نقش شب‌بو سلیمانی، لیلا سره‌پوش و صبا جنگی به مدت 29 دقیقه در این فیلم داستانی اشاره کرد و گفت: محمد فکوری فیلمبردار، شهرام عبادی صدابردار و امید برجسته مجری طرح این اثر بوده‌اند.

نوروزی با اشاره به کسب مقام‌های مختلف این فیلم در دوره‌های گذشته، اظهار داشت: «باد چیزی خواهد گفت» در دوره هفتم جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی و فیلم کوتاه تهران، حائز مقام برتر با عناوین بهترین فیلمبرداری برای محمد فکوری و بهترین فیلم جشنواره برای علی مردمی بوده است.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول