اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی شهردار زنجان

امین به ساختمان میدان آزادی زنجان راه یافت

با معرفی شهردار زنجان، محسن امین به ساختمان میدان آزادی راه یافت.

امین به ساختمان میدان آزادی زنجان راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، امروز یکشنبه سوم آذر ماه مراسم معارفه شهردار منتخب شورای چهارم زنجان در سالن روزبه برگزار می‌شود.

منصبی که طی سال‌های گذشته به دفعات دست به دست شده و در حال حاضر از حبیب یگانه به محسن امین رسیده است.

شهرداری همان بلدیه سابق در ایران است که قانون تاسیس آن در سال 1283 در مجلس شورای ملی تصویب شده است.

بر اساس این قانون شهرداری یک نهاد اجرایی محلی است که زیر نظر شهردار وظیفه آن پاکیزه نگاه داشتن شهر، جمع‌آوری و حمل زباله شهری، صدور مجوزهای ساخت و ساز شهری و دریافت عوارض شهری از شهروندان است.

آخرین بررسی‌ها، تاریخی از اسامی شهرداران زنجان از سال 1349 به دست آورده است که نخستین آن بر اساس این بررسی‌ها سید رضا همراهیان است که از سال 49 تا 51 شهردار شهر زنجان بوده است.

مهدی طبری شهرداری بود که به مدت یکسال در زنجان این سمت را داشت و این پست را در سال 1352 تا یک سال بعد از آن به ابوالقاسم دادگر داد.

ابوالحسن سعیدی شهرداری بود که از سال 53 تا 55 دو سال شهردار زنجان بود و جای خود را به مدت سه سال به نفر بعدی یعنی علی ذوالقرانیان داد.

علی ذبیحیان نخستین شهردار بود که بعد از پیروزی انقلاب به این سمت رسید و نفر بعد از وی علاء‌الدین مشیری بود که شهردار زنجان شد.

ابوالفضل بهرامپور فردی بود که از سال 59 تا یکسال بعد از آن شهردار زنجان بود و در سال 1361 جای خود را به محمد ضیایی داد.

حشمت‌الله پروین‌زاد شهرداری بود که به مدت دو سال شهردار زنجان شد و سپس در سال 63 جای خود را به مدت چهار سال به بهمن راشدی داد.

حسین عظیمی از سال 67 سمت شهرداری زنجان را از بهمن راشدی گرفت و تا سال 70 همچنان در این سمت ماند.

حبیب‌الله زاده دباغ از سال 70 تا 74 شهردار زنجان شد و این سمت را بعد از خود به مدت دو سال به رسول آقاجانلو داد.

طاهر پیری شهرداری بود که از سال 1376 به مدت دو سال شهردار زنجان شد و این سمت را بعد از خود به موسی رضوی داد.

ابوالفضل مشکینی شهرداری بود که در سال 80 شهردار زنجان شد و یکسال بعد از آن جای خود را به فریدون هاشم‌نژاد داد که وی دو سال عهده‌دار این سمت در زنجان شد.

امیر رضا یوسفیان فردی بود که از سال 82 به مدت دو سال سمت شهرداری زنجان را به دست آورد و از سال 84 جای خود را به هوشنگ آسمانی داد.

محمد عزیزی کسی بود که از سال 86 شهردار زنجان شد و در سال 1388 جای خود را به ناصر موسوی داد که این شهردار بعد از اعتراض‌های روی داده به وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر زنجان در اوایل سال 91 استعفا کرد.

شورای سوم شهر زنجان بعد از مدت‌ها اقدام به تعیین شهردار برای شهر زنجان کردند که در آن منصور عزتی به این سمت انتخاب شد.

در حالی که همه انتظار داشتند حکم عزتی در کوتاه‌ترین زمان از طرف وزارت کشور صادر شود بعد از مدت‌ها کش و قوس مشخص شد که این موضوع حتی به تهران منعکس هم نشده که در نهایت با مقاومت مسئولان استانداری زنجان بر سر عقاید خود اعضای شورای شهر زنجان با وجود همه ادعاهای خود مبنی بر ایستادگی بر مواضع خود حبیب یگانه را به سمت شهرداری زنجان انتخاب و توانست حکم آن را هم از وزارت کشور اخذ کند.

این مسئله باقی بود تا اینکه در انتخابات 24 خرداد ماه سال‌جاری اکثریت اعضای شورای شهر زنجان البته به غیر از دو نفر از آنها که موفق به راهیابی به این شورا نشدند و البته همین اعضای جدید هم در مصاحبه‌های قبل از رسمی شدن مسئولیت در شورا با قاطعیت از حبیب یگانه در پست شهرداری زنجان دفاع می‌کردند ولی در نهایت بلافاصله بعد از رسمی شدن مسئولیت محسن امین را به عنوان جایگزین یگانه انتخاب کردند.

و حالا در روز سوم آذر ماه سال 1392 محسن امین به عنوان شهردار زنجان معارفه می‌شود تا باشد که نفر جایگزین وی چه کسی باشد؟

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول