اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع واقعه عاشورا و شهدای کربلا

همایش استانی شعر عاشورایی در ساوه برگزار می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری همایش استانی شعر عاشورایی در این شهرستان خبر داد.

همایش استانی شعر عاشورایی در ساوه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسین محمودی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش استانی شعر عاشورایی با موضوع واقعه عاشورا و شهدای کربلا 27 آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش به منظور بزرگداشت ارزش‌های دینی و تکریم شخصیت والای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش برای نهمین سال متوالی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه با بیان اینکه این همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و انجمن ادبی سلمان ساوجی برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری این همایش نقش موثری در برقراری تعامل میان دین و ادبیات، توجه به نقش ادبیات شعری در ترویج و توسعه دین، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت حضرت امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا و تشویق نسل جوان در تولید و انتشار اشعار آئینی دارد.

محمودی‌فر ادامه داد: در این همایش شاعران آخرین سروده‌های خود را پیرامون شخصیت امام حسین(ع) و شهدای کربلا خواهند سرود.

وی با بیان اینکه شاعران می‌توانند تا 23 آذر اشعار خود را در موضوعات همایش به دبیرخانه همایش ارسال کنند، گفت: این همایش با هدف ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی و جهت‌دهی و تشویق شاعران به سرودن اشعار آئینی و مذهبی، نشر و ترویج پیام عاشورا با رویکردهای هنری از طریق ابزار شعر، شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در ادبیات آئینی و فراهم کردن زمینه برای غنی سازی شعر عاشورایی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه اهداء جایزه 2 میلیون ریالی و اهداء لوح تقدیر به سه اثر برتر و اهدای جوایز نقدی و لوح تقدیر به پنج اثر برگزیده را از جوایز این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام/87007/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول