اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان شد

خاطره آیت‌الله خاتمی از علاقه رهبری به آثار ابن شهر آشوب

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند آنقدر کتاب مناقب ابن شهر آشوب را مطالعه کرده‌ام که گوشه‌های ورق‌هایش ساییده شده است.

خاطره آیت‌الله خاتمی از علاقه رهبری به آثار ابن شهر آشوب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب در قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از اصالت ملت‌ها به شناخت فرهیختگان آن جوامع بستگی دارد، اظهار داشت: 2 عنصر اساسی در این میان اهمیت دارند؛ عالمان و فرهیختگان و شهدا و کنگره‌ای که در زمینه ابن شهر آشوب برگزار شده اقدامی بسیار شایسته در همین زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: رسانه ملی باید به موضوع این کنگره بپردازد و در ادامه نیز با بررسی‌های لازم زمینه شناساندن دیگر چهره‌های علمی و دینی را فراهم سازد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسانه‌های استانی هم رسالت بزرگی در زمینه معرفی این الگوهای دینی دارند، عنوان کرد: اگر خواهان بالندگی نسل‌های آینده هستیم باید چهره‌هایی مانند ابن شهر آشوب را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ابن شهر آشوب در علوم مختلفی همچون فقه، رجال و تاریخ سرآمد بود و علاوه بر این کتاب‌های ارزنده‌ای همچون مناقب را در مورد سیره اهل‌بیت (ع) به رشته تحریر درآورده است؛ رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند آنقدر کتاب مناقب را مطالعه کرده‌ام که گوشه‌های ورق‌هایش ساییده شده است و این در حالی است که ایشان خود متخصصی بزرگ در زمینه سیره حضرات معصومین (ع) است.

خاتمی با بیان اینکه تصحیح این کتاب باید در اولویت پژوهشگران و متخصصان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متن عربی این کتاب هم باید تصحیح شود تا مورد استفاده محققان و طلاب قرار گیرد.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول