اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد

تردد روزانه 75 هزار خودرو در آزادراه‌های استان البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: روزانه بیش از 75 هزار خودرو در آزادراه‌های این استان تردد می‌کنند که این رقم در ایام تعطیل 3 برابر می‌شود.

تردد روزانه 75 هزار خودرو در آزادراه‌های استان البرز

حیدر نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان البرز در حوزه موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آزادراه‌های اصلی کشور است.

وی تصریح کرد: این استان در جوار پایتخت قرار داشته و به نوعی پل ارتباطی تهران با چند استان شمالی و شمال غربی کشور به شمار می‌آید و ساکنان استان‌های البرز و تهران برای دسترسی به استان‌های شمالی و شمال غربی باید از آزادراه‌هایی چون تهران – کرج، کرج – قزوین و همچنین جاده چالوس استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: این امر ظرفیت‌های خوبی برای توسعه استان ایجاد کرده است، اما در کنار مشکلاتی نیز وجود دارد که مهم‌ترین آنها مربوط به حجم بالای ترافیکی است که هر روز شاهد آن هستیم.

*بیش از 200 هزار تردد خودرو در آزادراه‌های البرز

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها روزانه بیش از 75 هزار وسیله نقلیه در آزادراه‌های استان البرز تردد می‌کنند که این رقم در ایام تعطیل حدود 3 برابر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: در ایام تعطیل حدود 205 هزار تردد خودرو در آزادراه‌های این استان مانند تهران – کرج و کرج قزوین ثبت می‌شود که نشان‌دهنده حجم بالای ترافیک است.

به گفته‌ی نوروزی، میزان پذیرش خودرو در اتوبان تهران – کرج و کرج قزوین به حالت اشباع رسیده و این آزادراه دیگر گنجایش خودروهای بیشتر را ندارد لذا باید برای توسعه زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل البرز اقدامی جدی و کارشناسی صورت گیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم و رفع گره‌های ترافیکی استان چه اقداماتی در دستور کار قرار دارد، گفت: در این حوزه باید به صورت ملی نگاه کنیم و ظرفیت‌های استانی به تنهایی پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: این نگاه وجود دارد که یکی از مهم‌ترین طرح‌ها امتداد اتوبان همت تا کرج است.

نوروزی گفت: عملیات اجرایی این طرح تا حدود گرمدره انجام شده و باقی کار مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان البرز است که اداره راه و شهرسازی استان با جدیت اجرای آن را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمان‌بندی مشخصی را برای اتمام پروژه امتداد بزرگراه همت تا کرج تنظیم کرده‌ایم و کار هم‌اکنون توسط پیمانکاران در دست انجام است.

نوروزی گفت: نظارت بر عملکرد این پیمانکار به صورت جدی و حتی روزانه در دست انجام بوده و عملیات اجرایی پروژه فوق با جدیت خوبی در حال پیگیری است.

وی در پایان گفت: با اتمام این پروژه به طور قطع بار ترافیکی آزادراه تهران – کرج تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و امیدواریم در زمان مقرر شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول