سیدعلی سجادی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: ماهانه به طور میانگین یک هزار درخواست در سیستم یکپارچه شهرسازی خوی ثبت میشود.
وی افزود: با توجه به گذشت هشت ماه از سال این تعداد نسبت به یک سال گذشته، افزایش داشته و با در نظر گرفتن ارائه طرح تخفیف 30 درصدی بهمن و اسفند ماه، تعداد پروندهها افزایش قابل توجهی دارد.
سرپرست شهرداری خوی افزود: سرعت و دقت در پاسخگویی، ثبت تمام تراکنشها در سیستم و امکان گزارشگیری از آنها، مدیریت جریانی پرونده، تشکیل بایگانی الکترونیکی از جمله اهداف راهاندازی سیستم یکپارچه شهرسازی است.
سجادی اضافه کرد: مکانیزه کردن و به حداقل رساندن زمان پاسخگویی به پروندههای شهروندان، یکسان سازی اعمال ضوابط و مقررات مختلف شهرداری، کاهش برخوردهای سلیقهای با پروندهها، نظارت، کنترل و مدیریت بر فعالیت واحدهای تابعه، اطلاع رسانی دقیق مدیریتی، کاهش مراجعه شهروندان به شهرداری جهت پیگیری درخواستهای خود، پاسخگوئی در خصوص آخرین وضعیت پروندهها به شهروندان و ارائه اطلاعات املاک و کاربریها از سایر اهدافی است که میتوان به آن اشاره کرد.
وی ساماندهی سوابق و وضعیت موجود املاک را نکته حائز اهمیت دیگری دانست که با سیستم یکپارچه شهرسازی امکانپذیر شده و شامل جمعآوری، پالایش، ادغام، خلاصهبرداری، تصویربرداری (اسکن) اسناد و سوابق املاک از بایگانیهای مختلف شهرداری نظیر تشکیل پرونده، شهرسازی، نوسازی و درآمد است.
سجادی گفت: پس از تشکیل پرونده و ثبت درخواست اعم از توسعه و یا تجدید بنا، اصلاح پروانه ساختمانی، استعلامات انتقال، بازدید از املاک صورت میگیرد و در صورتی که تخلفی صورت نگرفته باشد نسبت به صدور پروانه و یا پاسخ درخواست ثبت شده اقدام میشود.
وی تاکید کرد: زمان پاسخدهی به استعلامات و درخواستهای شهروندان با توجه به نوع درخواست آنها متفاوت بوده و به طور متوسط زمان پاسخدهی به این استعلامات سه روز کاری است.
انتهای پیام/61007/صا30/ث3001