اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

فعال و پژوهشگر سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

ملت بحرین برای از خودگذشتگی در راه شعائر حسینی آماده است

فعال و پژوهشگر سیاسی بحرینی تاکید کرد که ملت بحرین برای از خودگذشتگی در راه شعائر حسینی آمادگی کامل دارد.

ملت بحرین برای از خودگذشتگی در راه شعائر حسینی آماده است

«ابراهیم العرادی»، فعال و پژوهشگر سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه تاکید کرد که هدف حملات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه شعائر حسینی انتقام از اغلب مردم بحرین است که شیعی هستند و حاکمیت خاندان آل خلیفه بر بحرین را رد می‌کنند.

العرادی افزود: مبارزه رژیم آل خلیفه با شعائر حسینی زاده یک لحظه نیست، بلکه ریشه‌ای دیرینه در این کشور دارد و نشات یافته از کینه و جهل کور کورانه آن و دلایل بی‌شمار دیگر است.

وی در ادامه توضیح داد: مبارزه آل خلیفه با شعائر و معتقدات شیعیان یک پیام را دارد و آن اینکه رژیم حاکم بر بحرین نه شیعیان و نه اعتقادات آنها را به رسمیت می‌شناسد.

العرادی گفت:‌ نظام آل خلیفه موفق شده، با ترور «ابراهیم شریف»، یکی از رهبران اهل سنت بحرین، اغلب اهل سنت این کشور را از شیعیان آن بهراساند و تصور می‌کند، با مبارزه با شعائر حسینی شیعیان رضایت اهل سنت را جلب خواهد کرد.

این فعال بحرینی افزود: دشمنی آل خلیفه با شیعیان و شعائر آنان در واقع تلاش برای از بین بردن مابقی همزیستی مسالمت‌آمیزی است که اکثریت شیعی بحرین با اقلیت اهل سنت از جمله خاندان آل خلیفه در این کشور است.

العرادی به این نکته اشاره کرد که سرکوبگری شیعیان بحرین دلیل انحطاط و فروپاشی سیاسی و رفتاری و اخلاقی این خاندان و مسئولان حکومتی آن است، در حالی‌که نمی‌دانند، شیعیان بحرینی چه داخل کشور و چه در خارج آماده‌اند، خود و فرزندان خود را فدای شعائز حسینی کنند، اگرچه همواره فریاد زده‌اند، آیا کسی هست که ما را یاری کند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه از زمان آغاز محرم حملات سرکوبگرانه و بازداشت‌های خود علیه شهروندان شیعی بحرینی به ویژه صاحبان تکایا و هیئت‌ها را تشدید کرده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول