اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

سی و دومین دوره از مسابقات قرآنی سپاه در همدان

مدیر عترت و قرآن سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره از مسابقات قرآنی در استان گفت: امروز مرحله نیمه‌نهایی این دوره از مسابقات قرآنی با حضور 83 نفر در سپاه استان همدان برگزار شد.

سی و دومین دوره از مسابقات قرآنی سپاه در همدان

محسن افشار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره از مسابقات قرآنی در استان همدان اظهار کرد: امروز مرحله نیمه‌نهایی سی و دومین دوره از مسابقات قرآنی در سپاه استان برگزار شد.

وی افزود: مرحله مقدماتی این دوره در شهرستان‌ها با حضور 423 نفر در پنج رشته قرائت، ترتیل، اذان، حفظ و مفاهیم بین کارکنان و سربازان سپاه برگزار شد.

مدیر عترت و قرآن سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: در مرحله نیمه‌نهایی 83 نفر که برگزیدگان مسابقات دور مقدماتی در هر یک از رشته‌ها هستند، شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برگزیدگان این دوره نیز بعد از اتمام مسابقه اعلام می‌شوند و در مسابقات کشوری که طی این ماه در تهران برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

افشاری با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی تصریح کرد: نخستین هدف در برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآن در بین کارکنان به ویژه سربازان و پاسداران جوان است.

وی ارتقای سطح فنی و تخصصی قاریان، حافظان و مؤذنان و ایجاد انگیزه برای یادگیری و پیشرفت هر چه بیشتر در زمینه‌های تخصصی قرآنی را نیز از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد.

مدیر عترت و قرآن سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: برگزاری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌هایی مدیریت عترت و قرآن سپاه است که در طول سال و در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرکت 30 درصد از کارکنان و سربازان سپاه در مسابقات قرآنی ابراز داشت: در طول سال حدود 10 محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان در سپاه استان برگزار می‌شود.

افشاری طرح‌ «الحافظون» را از دیگر برنامه‌های قرآنی سپاه عنوان کرد و گفت:‌ این طرح طی چهار سال برگزار و پیگیری می‌شود که کارکنان و سربازان سپاه در هر سال یک جزء از قرآن را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، اضافه کرد: این طرح در راستای تحقق این مهم برگزار می‌شود.

مدیر عترت و قرآن سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: بعد از ثبت نام تعداد زیادی در این طرح، در حال حاضر 300 نفر حافظ چهار جزء از قرآن کریم هستند.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: استان همدان در طرح الحافظون در بین رده‌های سپاه در سطح کشور رتبه نخست را دارد.

افشاری با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع تخصصی در زمینه تجوید، صوت و لحن، مفاهیم و... بیان داشت: این کلاس‌ها به صورت هفتگی برگزار می‌شود و در پایان هر دوره نیز به شرکت‌کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج یادآور شد: علاوه بر سی و دومین دوره از مسابقات قرآنی، مسابقه قرآنی بسیج نیز طی این هفته بین آحاد بسیجیان در پنج رشته در دو گروه خواهران و برادران بسیجی برگزار می‌شود.

مدیر عترت و قرآن سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: وظیفه بسیجی برآورده کردن مطالبات ولایت است که تحقق این امور در گرو عمل به قرآن کریم است.

وی در پایان با بیان اینکه یک بسیجی واقعی باید عامل به قرآن باشد، ابراز داشت: توجه به این امر سعادت فرد را در پی دارد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول