اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت همدان خبر داد

آغاز به کار مروجین سلامت در مدارس همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از شروع به کار مروجین سلامت در شهرستان همدان خبر داد.

آغاز به کار مروجین سلامت در مدارس همدان

فتح الله نظری‌پویا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آغاز به کار مروجین سلامت در مدارس از وجود 148 مدرسه مروج سلامت در شهرستان همدان خبر داد و اظهار داشت: مدارس شهرستان همدان در نواحی یک و 2 و در قهاوند باید در راستای انجام طرح مروجین سلامت به انجام کارهای خود بپردازند.

وی به شرح کارهای مروجین سلامت پرداخت و افزود: با تشکیل کمیته استانی و ابلاغ دستورالعمل، موارد مذکور به رئیس آموزش و پرورش، رئیس معاونت بهداشتی و نیز جمعی از حاضرین برنامه‌ریزی‌های این امر صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: با اجرایی شدن روند کار مروجین سلامت کمیته شهرستانی نیز با حضور دبیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان ابلاغیه‌ای را به مدارس ارسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با صدور ابلاغیه به مدارس کمیته داخلی نیز با مدیر مدرسه، مسئول بهداشت شهرستان، نماینده دانش‌آموزان و اولیا تشکیل و به صدور ممیزی داخلی می‌پردازند.

نظری‌پویا با اشاره به تشکیل ممیزی داخلی مدارس مروجین سلامت تأکید کرد: با ارسال چک‌لیست مرکز بهداشت شهرستان برنامه‌های ممیزی در راستای بهداشت فضای فیزیکی، بوفه مدارس و تغذیه، مسائل ورزشی و آموزش، معاینات، بهداشت اتاق، بهداشت فرهنگی و بهداشت روان و همچنین سلامت روان معلمان بررسی و به صورت مستند تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به عملیات گروه‌های ارسالی از مرکز بهداشت به مدارس افزود: با ارسال اکیپ مرکز بهداشت شهرستان به مدارس چک لیست داخلی مدارس مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از تنظیم چک لیست ممیزی خارجی توسط مرکز بهداشت شهرستان خبر داد و افزود: با مشاهده کار مدارس مروجین سلامت، نمره مدیریتی بر اساس نمره ستاره از یک تا پنج داده می‌شود.

وی از انجام کار مروجین سلامت طی دو بار در سال تحصیلی خبر داد و افزود: معمولاً اول اسفند دور اول برنامه‌های مروجین سلامت به پایان می‌رسد

 نظری‌پویا در پایان افزود: بر اساس برنامه تنظیم شده، باید مروجین سلامت امروز در مدارس آغاز به کار می‌کرده‌اند که به خاطر کوتاهی در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش این کار فردا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/89026/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول