اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تأکید مجدد رئیس‌جمهور افغانستان

لویه جرگه در تصمیم‌گیری آزادی کامل دارد

رئیس‌جمهور افغانستان ضمن تأکید بر این که اعضای لویه جرگه مشورتی آزادی کامل دارند تا دیدگاه‎های خود را بیان کنند، تصریح کرد هیچ‎ فردی حق ندارد مانع ابراز نظر آزادانه آنان شود.

لویه جرگه در تصمیم‌گیری آزادی کامل دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، رئیس جمهور افغانستان ضمن تأکید بر این که اعضای لویه جرگه مشورتی آزادی کامل دارند تا دیدگاه‎های خود را بیان کنند، تصریح کرد که هیچ‎ فردی حق ندارد مانع ابزار نظر آزادانه آنان شود.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: «حامد کرزی» بار دیگر تأکید می‎کند که اعضای لویه جرگه مشورتی آزادی کامل دارند تا دیدگاه‎های خود را بدون محدودیت و سانسور ابزار کنند.

بر اساس این اطلاعیه، «خبرگزاری رویترز» و برخی رسانه‎های دیگر، گزارش داده بودند که در جریان روز دوم برگزاری لویه جرگه مشورتی، دسترسی برخی از خبرنگاران به شماری از اعضای لویه جرگه مشورتی که در مورد پیمان امنیتی نظر مخالف داشتند، از سوی مسئولان محدود شده بود.

بر اساس دستور رئیس جمهور افغانستان، هیچ‎ فرد و نهادی اجازه ندارد حق ابزار نظر آزادانه اعضای لویه جرگه را محدود کند.

وی به مسئولان امنیتی و انتظامات لویه جرگه دستور داده تا به هیچ ‎کس اجازه ندهند که مانع ابراز نظر اعضای لویه جرگه مشورتی شوند.

لویه جرگه مشورتی با حضور 2500 تن از سراسر افغانستان به منظور مشورت روی امضای قرارداد امنیتی بین کابل ـ واشنگتن در کابل گردهم آمده‎اند.

این جرگه 2 روز پیش کار خود را آغاز کرده و قرار است فردا مشورت نهایی خود را در این مورد اعلام کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول