اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه الزهرا (س)بابل:

پایان‌نامه‌های قرآنی نیازمند توجه هستند

استاد حوزه علمیه الزهرا بابل(س) گفت: باید به پایان‌نامه‌های قرآنی نگاه ویژه شود تا نقش قرآن در جامعه نهادینه شود.

پایان‌نامه‌های قرآنی نیازمند توجه هستند

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی صبح امروز در حاشیه جلسات هفتگی مباحث علمی و علوم‌ پایه در آیات قرآن در بین دبیران رشته‌های علوم پایه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: قرآن دریای ژرفی است که علمش به آسانی شناخته نمی‌شود و نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود.

حسینی افزود: نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در جامعه به حکومت هر جامعه برمی‌گردد لذا قبل انقلاب حاکمیت طاغوت مانع گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بود اما امروزه با وجود حاکمیت اسلامی به قرآن نگاه ویژه‌ای شده و در این راستا کنگره‌های متعددی برگزار می‌شود.

این مسئول بیان داشت: اگرچه امروزه فرهنگ قرآن در کشور حاکم است اما با آنچه مدنظر ائمه و اهل بیت بوده فاصله داشته و جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا نکرده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروزه قرآن تنها در مجلس ختم کاربرد دارد،باید از آیات قرآن قوانین درست زندگی، داد و ستد و هنجارهای اجتماعی استخراج و در جامعه کاربردی شود تا به اهداف الهی و آموزه‌های ائمه نزدیک شویم.

حسینی با اشاره به اینکه به علم تفسیر قرآن در حوزه‌ها به طور جدی توجه شده است، خاطر نشان کرد: به‌کارگیری افراد صاحب نظر در بحث تفسیر، توجه ائمه جمعه و رسانه‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اثرگذار باشد.

وی اذعان داشت: باید حوزه‌های علمیه به بحث تفسیر قرآن بیش از این توجه کنند و به پایان‌نامه‌های قرآنی نگاه ویژه شود تا این امر در جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه الزهرا(س) بابل گفت: در گذشته حوزه‌ها بیشتر به دروس جنبی قرآن توجه می‌کردند اما امروزه قرآن رشته تخصصی اصلی حوزه علمیه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید منابع ما از تفسیر قرآن باشد،بیان داشت: باید همه تریبون،مجالس و سخنرانی‌ها حول محور قرآن بچرخد.

حسینی به اقدامات قرآنی در حوزه جوانان اشاره و تصریح کرد: سرانه مطالعه در ایران نسبت به جهان بسیار پایین است، ما نمی‌توانیم به موارد نوشتاری محض اتکا کنیم.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد اما در حوزه دینی و علمی نیز مطالعه بسیار پایین بوده و ضروری است در کشور تبلیغ گفتاری انجام گیرد.

*محرم و صفر ظرفیتی برای ترویج فرهنگ قرآنی

استاد حوزه علمیه الزهرا(س) بابل اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها خروجی‌های کیفی‌تری داشته باشیم،جوانان ما تشنه این معارف هستند،اگر آموزه‌های دینی ما به روز در اختیار جوانان قرار گیرد از آن استقبال می‌شود.

 استاد حوزه و دانشگاه بابل تصریح کرد: مردم ما باید بدانند قرآنی دارند که تنها به مسائل دینی نمی‌پردازد بلکه سبک زندگی درست،نوع تغذیه مناسب و موفقیت‌های فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و دینی را آموزش می‌دهد و می‌توان با مراجعه به آن همه نیازهای خود را رفع کرد.

حسینی با اشاره به اینکه مفسران ما احاطه علمی کافی ندارند، اظهار داشت: باید مفسران متخصصی تربیت شوند که احاطه کافی به علم تفسیر داشته باشند و به تمام امور احاطه داشته باشند و این نیاز به کارگروهی متخصص در تمام رشته‌ها دارد.

انتهای پیام/86009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول