اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

پیگیری مشکل آب خراسان رضوی در کارگروهی متشکل از 2 وزارتخانه‌

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی از پیگیری مشکل آب این استان توسط کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های کشور و نیرو و نیز استانداری خراسان‌ رضوی خبر داد.

پیگیری مشکل آب خراسان رضوی در کارگروهی متشکل از 2 وزارتخانه‌

حسین محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت آب استان با توجه به اظهارات جسته گریخته مقامات افغانی برای ساخت سد سلما در بالادست سد دوستی و تامین آب شرب مشهد اظهار کرد: بی‌شک یکی از موضوعات مهم و اساسی استان، مسئله تامین آب سالم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ادامه به خشکسالی‌ چند سال اخیر و نیز کاهش بارندگی‌ها در پاییز سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس کارگروهی سه‌جانبه بین دو وزارتخانه کشور و نیرو و نیز استانداری خراسان‌ رضوی تشکیل شده است تا وضعیت آب استان را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند.

به گفته وی، این موضوعات از طریق وزارت نیرو، وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی نیز پیگیری و موضوعات به شورای عالی آب که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، انتقال یافت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه مشهد و تامین آب این کلان شهر اشاره کرد و گفت: پایتخت معنوی ایران با جمعیتی بیش از 3.2 میلیون نفر و نیز حضور سالانه 25 میلیون زائر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همین نکته نیز اهمیت توجه به مسئله آب را به عنوان یک دغدغه مسئولان دوچندان کرده است.

محمدزاده تامین آب شرب سالم، بررسی ذخایر آب موجود در استان، وضعیت اقتصادی آب، بررسی وضعیت خشکسالی و پیامدهای ناشی از آن در این چند ساله و نیز آخرین وضعیت سد دوستی را از جمله اهداف و دستورالعمل‌های اجرایی این کارگروه عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با تاکید بر نقش استراتژیک استان در حوزه تامین نیرو اضافه کرد: خراسان‌ رضوی به عنوان یکی از استان‌های مطرح در حوزه صادرات انرژی مطرح است که در این رابطه بررسی انعقاد تفاهمنامه‌ها با دیگر کشورهای شمال شرق و شرق کشور حائز اهمیت است.

وی به مصادیق این نوع تفاهمنامه‌ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال می‌توانیم در حوزه انرژی برق و گاز صادر کرده و در قبال آن آب مورد نیاز استان را تامین کنیم؛ به گونه‌ای که حقوق ایران و کشور مقابل به صورت کامل حفظ و تأمین شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول