اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همزمان با بررسی پیمان امنیتی در لویه جرگه

نظامیان آمریکایی ۲ غیرنظامی افغان را کشتند

همزمان با بررسی پیمان امنیتی کابل-واشنگتن توسط لویه جرگه مشورتی، در یک عملیات نظامیان خارجی در ولایت «ننگرهار» افغانستان ۲ غیر نظامی افغان کشته شدند.

نظامیان آمریکایی ۲ غیرنظامی افغان را کشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، همزمان با بررسی پیمان امنیتی کابل-واشنگتن توسط لویه جرگه مشورتی، بر اثر انجام عملیات نظامیان خارجی در ولایت «ننگرهار» افغانستان 2 غیر نظامی افغان کشته شدند.

در اطلاعیه‎ای که توسط دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان منتشرشده، حامد کرزی عملیات نظامیان آمریکایی در ولایت ننگرهار را که در آن 2 غیرنظامی افغان کشته شدند به شدت محکوم کرد.

در این اطلاعیه به نقل از «عطاءالله لودین» والی ننگرهار آمده است: نظامیان ویژه آمریکایی در روستایی در منطقه «بتی کوت» ولایت ننگرهار با انجام عملیات نظامی به یک منزل مسکونی یورش برده و 2 برادر را که به شغل بنایی مشغول بودند به قتل رساندند.

براساس اطلاعات این منبع، مردم منطقه از دولت افغانستان خواسته‌اند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند.

رئیس جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن این عملیات، گفت: دولت افغانستان از سال‎ها پیش تاکنون خواستار توقف عملیات نظامیان خارجی به منازل مسکونی مردم افغانستان بوده و یکی از علل فراخوانی لویه جرگه مشورتی همین است تا با توجه به چنین عملیات‎های نظامی که نشان‌دهنده خودسری‎های نظامیان آمریکایی است، تصمیم‌گیری کنند.

رئیس جمهور افغانستان مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده بازماندگان این حادثه ابراز داشت و از خداوند، برای آنان صبر جمیل و برای شفای زخمی‌های این رویداد دعا کرد.

این عملیات نظامی در حالی صورت گرفته است که جرگه مشورتی با حضور حدود 2500 تن از سراسر افغانستان در مورد ادامه عملیات‌های نظامیان آمریکایی و اجازه ورود و بازرسی منازل مسکونی توسط این نظامیان ادامه دارد.

کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای خارجی در جریان عملیات‌های نظامی آنان، یکی از نگرانی‎های اصلی مردم و دولت افغانستان است اما روشن نیست که تصمیم نمایندگان مردم افغانستان در مدت 2 روز آینده در این خصوص چه خواهد بود.

انتهای پیام/o

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول