اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

افتتاح کافه کتاب و کتابخانه هوشمند در کتابخانه مرکزی همدان

امروز به مناسبت هفته کتاب و همزمان با آغاز هفته بسیج، کافه کتاب و کتابخانه هوشمند در کتابخانه مرکزی همدان و پایگاه مقاوت بسیج اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان افتتاح شد.

افتتاح کافه کتاب و کتابخانه هوشمند در کتابخانه مرکزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی که با هفته بسیج نیز مقارن است، پایگاه مقاومت بسیج اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ، فروشگاه و کافه کتاب کتابخانه مرکزی همدان و دستگاه RFID افتتاح شد.

کافه کتاب طرحی است که در آن کتاب‌هایی از مجموعه انتشارات کشور به فروش می‌رسد و اعضا می‌توانند برای خود این کتاب‌ها را با تخفیف 10 تا 50 درصد خریداری کنند. 

فروش کتاب در آن به صورت پارتیزانی است یعنی ادارات و افراد می‌توانند کتاب مورد نظر خود را تا تعداد نامحدود سفارش دهند

در حال حاضر در این فروشگاه و کافه یک‌هزار و 800 کتاب وجود دارد.

اعضای کتابخانه در کافه کتاب می‌توانند به نقد و بررسی کتب بپردازند و با حضور مشاور روحانی در این مکان از مشاوره‌های مذهبی بهره ببرند.

اگر کسی به نویسنده هر کتابی و یا مطالب مطرح شده در کتاب انتقادی داشته باشد از طریق همین کافه به نویسنده منتقل می‌شود.

دلیل نامگذاری این مجموعه به «کافه کتاب» این است که مراجعه‌کنندگان همزمان با نقد و بررسی کتب در محفلی گرم و صمیمانه می‌توانند نوشیدنی‌‌های گرم مصرف کنند.

افتتاح بعدی کتابخانه هوشمند مبتنی بر فناوری RFID بود و هدف از این طرح این است که نقش کتابدار از بخش اجرایی حذف و به نقش مؤثر و مهم مشاوره‌ای خود در رابطه با ترویج فرهنگی کتاب می‌پردازند.

افتتاحیه پایانی، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج ثامن الحجج (ع) بود که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان هدف از این افتتاحیه را تشکیل پایگاه مقاومت ثامن الحجج (ع)،  همگامی هرچه بیشتر کارکنان و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به عنوان بخشی از ساختار کلان نیروی مقاومت بسیج به منظور حراست و حمایت از ارزش‌های اسلام و توسعه فرهنگ بسیجی دانست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این افتتاحیه‌ها به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج طیبه‌ای است که امام ایجاد کرد، تفکری که در تمام جهان می‌درخشد و عزت مردم در گرو آن است.

امیر خجسته ادامه داد: دلیل اضطراب آمریکا از ایران به دلیل این تفکر در ایرانیان است و این تفکر در سراسر جهان در حال ترویج بود.

وی تاکید کرد: این تفکر، تفکر مقابله با استکبارستیزی است و به طور حتم قدرت‌های بزرگ دنیا را خوار و ذلیل می‌کند.

وی به رشد امکانات موجود در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: این پیشرفت نشان از پویایی و نشاط در بین کتابداران و مسئولین است که با برنامه‌ریزی‌های خود این نشاط را ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از رشد مطالعه در فضاهای مجازی خبر داد و گفت: در سطح کشور مطالعه‌های مجازی رشد قابل توجهی را داشته است اما در سطح مطالعه عمومی این رشد وجود ندارد.

وی افزود: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و فرهنگ کتابخوانی را از زمان تولد فرزندان به آن‌ها آموزش دهیم تا با یک بسیج عمومی قدم‌های بزرگی در راستای فرهنگ مطالعه برداریم.

انتهای پیام/89029/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول