اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

به‎رغم تأکید و تلاش مقامات آمریکایی

افغانستان امضای پیمان امنیتی را به بعد موکول کرد

در حالی واشنگتن اصرار بر امضای قرارداد امنیتی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را دارد که سخنگوی حامد کرزی اعلام کرد دولت تصمیم گرفته امضای پیمان امنیتی را به بعد از انتخابات موکول کند.

افغانستان امضای پیمان امنیتی را به بعد موکول کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ایمل فیضی» سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، به «فرانس‎پرس» گفت که امنیت، صلح و برگزاری انتخابات عادلانه شرط مهم امضای قرارداد امنیتی افغانستان با آمریکا است.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه باید منتظر پایان لویه جرگه مشورتی در مورد قرارداد امنیتی با آمریکا بود، گفت: اگر این قرارداد از سوی لویه جرگه هم تأیید شود، امضای آن به بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری موکول خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته «جاش ارنیست» سخنگوی کاخ‎سفید، بر تصویب و امضای قرارداد امنیتی بین کابل ـ واشنگتن تا پیش از آغاز سال جدید میلادی تأکید کرده بود.

به گفته وی، آمریکا می‎خواهد پیش از آن که سال 2013 به پایان برسد، برنامه‎های حضور نیروهای خود در افغانستان را برای بعد از سال 2014 آغاز کند.

براساس تقویم انتخاباتی، قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال 1393 برگزار شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول