اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

نباید از حقوق ملت ایران حتی یک قدم عقب‌نشینی شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید از حقوق ملت ایران، حتی یک قدم عقب‌نشینی شود، گفت: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

نباید از حقوق ملت ایران حتی یک قدم عقب‌نشینی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با بیان اینکه ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که قابل اعتماد نبوده و اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا و غربی‌ها منعکس کننده نظرها و پیشنهادهای رژیم فاسد اسرائیل هستند.

ملت ایران یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کند

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه نباید از حقوق ملت ایران، حتی یک قدم عقب‌نشینی شود، افزود: ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است و ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

کینه آمریکا شتری و خط دهنده آنها رژیم صهیونیستی است

شبستری علت اصلی تحریم‌ها بر ضد ملت ایران را کینه‌ورزی استکباری آمریکا دانست و گفت: کینه آمریکا و غربی‌ها بر ضد ملت ایران همچون کینه شتری است و هدف آنها از فشارها این است که شاید ملت تسلیم شود اما اشتباه می‌کنند زیرا ملت ایران با فشار تسلیم هیچکس نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مطمئنا ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری، فشارها را تحمل و آن را تبدیل به فرصت خواهد کرد.

آمریکایی‌ها به جای تهدید فکری به حال اقتصاد ویران شده خودشان بکنند

امام جمعه تبریز اظهار کرد: آمریکایی‌ها به جای تهدید نظامی ملت ایران، فکری به حال اقتصاد ویران شده خود بکنند.

شبستری تاکید کرد: ملت ایران به همه ملت‌های دنیا احترام می‌گذارد اما برخورد ملت ایران با متعرض، برخورد پشیمان و خردکننده خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از جمله ارکان اقتدار ملی نیروی انسانی است، افزود: دشمنان با درک جایگاه جوانان در جامعه، با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت به دنبال دور کردن این قشر آینده‌ساز از مراکز دینی، فرهنگی و مساجد و نمازهای جمعه هستند.

امام جمعه تبریز گفت: تا زمانی که مردم در صحنه حضور دارند پیروزی و پیشرفت حتمی و قطعی خواهد بود.

وی افزود: تفکر بسیجی جمهوری اسلامی ایران را در مقابل توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی آسیب‌ناپذیر کرده است.

بسیج کلید طلایی حل مشکلات آینده کشور است

شبستری تصریح کرد: تدوام تفکر بسیجی به همراه تعمیق روحیه ولایتمداری حافظ تمامیت کشورمان بوده و بیمه کننده نظام است.

امام جمعه تبریز به درخشش بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس، در عرصه سازندگی  و فرهنگی اشاره و تاکید کرد: بسیجیان امروز مکلفند با تفکر بسیجی توطئه‌های شوم دشمنان به ویژه توطئه‌های فرهنگی و تهاجم فرهنگی را نقش بر آب کرده و آنان را مأیوس کنند.

شبستری بسیجیان را نمود اقتدار ملی و اسلامی ایران تعبیر کرد و گفت: بسیج کلید طلایی حل مشکلات آینده کشور است.

وی افزود: مفهوم بسیج فراتر از یک سازمان و تشکل بوده و امروز بسیجی بودن و بسیجی کار کردن یک ضرورت برای تداوم انقلاب است.

دنیا مبهوت توانایی‌های جوانان ایرانی شد

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی از پهپاد جدید ایران اشاره کرد و گفت: هرچند پیش از این نیز اقداماتی در این زمینه صورت گرفته بود اما ویژگی‌ها و توانایی‌های پهپاد فطرس برگ زرین دیگری را در تاریخ ایران رقم زد.

وی پهپاد فطرس ایران نسبت به مشابه آمریکایی را  قوی‌تر و پیچیده‌تر اعلام کرد و افزود: ویژگی‌های بارز این پهپاد موجب شده در مناطق جنگی و شرایط بد آب و هوایی نیز این پهپاد عملکرد خوبی داشته و در زمان صلح نیز از توانایی‌های آن در کاربری‌های مختلف استفاده کرد.

شبستری همچنین به حرکت تروریستی لبنان مقابل سفارت ایران اشاره کرد و گفت: در این حرکت تروریستی که منجر به شهید شدن بیش 24 نفر و زخمی شدن تعداد زیادی شد رایزن فرهنگی ایران نیز در این حادثه نیز به شهادت رسید.

وی خطاب به مقامات و سرویس‌های اطلاعاتی لبنان گفت: نباید فقط به محکوم کردن این حادثه اکتفا کرد بلکه باید دستگاه‌های امنیتی عوامل این حرکت تروریستی را شناسایی و مجازات کرده و از تکرار این چنین حوادثی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/60002/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول