اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

دریافت مجوز 68 دفتر نمایندگی حمل و نقل روستایی در مازندران

معاون حمل و نقل اداره کل حمل ونقل و پایانه های مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون 68 دفتر حمل و نقل روستایی مجوز فعالیت دریافت کردند.

دریافت مجوز 68 دفتر نمایندگی حمل و نقل روستایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، احمدآفرین محمدزاده از تاسیس 68 دفتر حمل و نقل روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون داد. 

وی افزود: با هدف ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی مسافر از ابتدای سال تاکنون 68 دفتر حمل و نقل روستایی مجوز فعالیت دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 درصد رشد داشته است. 

محمدزاده یادآور شد: حوزه نمایندگی ساری با 40 روستا، حوزه نمایندگی بابل با 16، حوزه نمایندگی نوشهر با 9 و حوزه نمایندگی نکا با سه دفتر حمل و نقل روستایی فعال‌ترین نمایندگی‌ها در تحقق هدف و سهمیه تخصیصی تاسیس 127 دفتر حمل و نقل روستایی در استان بودند.  

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: از نکات مورد تاکید ابلاغی این مرحله نظارتی چک لیست‌ها، دقت کافی ناظران تکمیلی فرم و درج دقیق نواقص موجود در پایانه‌های عمومی‌، شرکت‌های حمل و نقلی، ناوگان، رانندگان و خدمه سفر، چگونگی پیش فروش اینترنتی، توزیع روزنامه، ارائه پکیج‌های غذایی، نحوه خدمات‌دهی در وسیله نقلیه، داشتن پروانه فعالیت معتبر و توزیع فرم نظرسنجی مسافران از خدمات حمل و نقلی است. 

وی گفت: ساماندهی حمل و نقل عمومی مسافر روستایی با اهداف ارتقا کیفیت زندگی و فعالیت ساکنان روستاها، ارائه خدمات مطلوب به استفاده‌کنندگان، یکپارچگی، در دسترس بودن، راحتی، روان بودن و ارتقا ایمنی و کمک به توسعه اقتصادی روستاها با توجه به مشکلات موجود نظیر ناکافی و درعین حال فرسوده بودن ناوگان، عدم حضور پلیس در مسیرهای مربوطه، عدم نظارت بر نرخ‌های کرایه حمل و عدم پوشش بیمه سفر امری ضروری دیگری است که مورد توجه قرار می‌گیرد. 

محمدزاده ادامه داد: همچنین به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافر و ایمنی بیشتر جابجایی مسافران در سفرهای جاده‌ای بیش از 268 مورد بازدید در شش ماه اول سال از شرکت‌ها و موسسات حمل و نقلی استان انجام شد. 

وی یادآور شد: همه مدیران شرکت‌ها در این بازدیدها موظف به نظارت دقیق بر امور فنی وسائط نقلیه و فعالیت رانندگان تحت پوشش خود شدند. 

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: آمار نظارت و بازدیدهای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد رشد داشته است. 

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه و ضرورت توجه به ایمنی جابجایی مسافر به همه شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل استان ابلاغ کردیم تا با دقت و استمرار در نظارت مطلوب بر خدمات به مردم و کنترل مستمر بر چگونگی امور فنی وسائط نقلیه توجه ویژه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی رانندگان، نسبت به برخورد و معرفی آنان به کمیسیون تخلفات رانندگان در اداره کل اقدام کنند.  

معاون حمل و نقل  اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: سرویس‌دهی مناسب و رعایت قوانین و مقررات از مبدا حرکت تا مقصد از جمله موارد اصلی نظارتی این اداره کل بوده که کارشناسان ما به صورت بازدید دوره‌ای و تکمیل چک لیست‌های نظارتی آن را مورد بررسی قرار داده‌اند .

وی گفت: در حال حاضر مازندران دارای 157 شرکت و شعبه حمل و نقل فعال مسافری است که از این تعداد 40 شرکت اتوبوسرانی، 87 شرکت سواری‌رانی، 9 شرکت مینی‌بوسرانی و 21 شرکت ترکیبی هستند. 

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول