اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

استکبار حرف حق و حقوق روشن دیگران را نمی‎پذیرد

امام جمعه نیکشهر گفت: هر انسان و یا کشور اهل منطق و استدلال در مقابل حرف حق، تسلیم است اما استکبار حرف حق و حقوق روشن دیگران را نمی پذیرد و برای پایمال کردن این حقوق تلاش می‎کند.

استکبار حرف حق و حقوق روشن دیگران را نمی‎پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع‌الزهرا (س) نیکشهرضمن سفارش به تقوا و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ملتى که در خط اسلام ناب محمدى(ص) و مخالف با استکبار و پول‏‌پرستى و تحجرگرایى و مقدس‌‏نمایى است، باید همه افرادش بسیجى باشند و فنون نظامى و دفاعى لازم را بدانند، چراکه در هنگامه خطر، ملتى سربلند و جاوید است که اکثریت آن، آمادگى لازم رزمى را داشته باشد.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: اگر بر کشورى نداى دلنشین تفکر بسیجى طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد و گرنه هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم

این مسئول ادامه داد: بسیج باید مانند گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر، به کار خود ادامه دهد.

وی برای تحقق برخورد مدبرانه و خردمندانه با نظام استکبار، شناخت «خصوصیات، عملکرد و جهت‎گیری‎های نظام استکباری» را ضروری برشمرد و افزود: بدون شناخت و درک صحیح خصوصیات نظام سلطه، برنامه ریزی حکیمانه برای مقابله با آن امکان پذیر نیست.

لطفیان سرگزی اذعان داشت: در تبیین خصوصیات رفتار نظام استکباری، بر یک ویژگی اصلی یعنی خود برتر بینی تمرکز کردند.زمانیکه یک کشور یا یک نظام بین المللی، خود را اصل، محور و برتر بداند معادلات خطرناکی در تعاملات جهانی بوجود می‎آید.

خطیب نماز جمعه نیکشهر گفت: قائل شدن حق مداخله در امور دیگر کشورها، تحمیل ارزش‎های مورد نظر به دیگر ملت‎ها و ادعای مدیریت جهانی را از جمله پیامدهای خودبرتر بینیِ مطلقِ نظام سلطه دانست و خاطرنشان کرد: دولمتردان آمریکایی طوری حرف می‎زنند که انگار صاحب اختیار ملت‎ها و مالک جهان و منطقه هستند.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به مقاومت استکبار و آمریکایی‎ها در مقابل حقوق ملت‎ها تصریح کرد: بحث هسته‎ای ایران نمونه‎ای روشن از مخالفت سلطه‌گران در مقابل حقوق ملت‎هاست.

انتهای پیام/75004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول