اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

ترور و انفجار، استراتژی استکبار در منطقه شده است

امام جمعه خوی با اشاره به اقدامات تروریستی عوامل استکبار در لبنان و شهادت جمعی از مردم بی‌گناه گفت: ترور و انفجار استراتژی استکبار در منطقه شده است.

ترور و انفجار، استراتژی استکبار در منطقه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت معیارهای تقوا و ترس از عقوبت الهی، موضوع اخلاقی «رفاقت و دوستی» را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: دوستی و رفاقت با دیگران نقش اساسی در تعیین سرنوشت انسان‌ها دارد.

وی ایجاد ارتباط متقابل با دیگران و برقراری دوستی را از مباحث مهم اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: از منظر آیات و روایات، اصول و معیارهای مختلفی برای دوستی و رفاقت وجود دارد.

معیارهای رفاقت و دوستی از منظر اسلام

موسوی‌شکوری در این راستا ضرورت تناسب در برقراری دوستی‌ها را از عوامل مهم و موثر در کیفیت این روابط اعلام کرد و گفت: در روایات متعددی بر لزوم اجتناب از دوستی با افراد ناسالم و آزمودن افراد قبل از دوستی تاکید شده است.

وی ضمن نهی از دوستی‌گزیدن از میان افراد نامسلمان بر لزوم رفاقت و همنشینی با انسان‌های پرهیزکار و دانشمند تاکید کرد و ادامه داد: باید علاوه بر رعایت حدود دوستی‌ها، حقوق دوستان نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خوی در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج به نمازگزاران، پیروی آگاهانه از ولی امر مسلمین و ایمان خالصانه به خداوند را از جمله شاخص‌های اصلی تفکر بسیجی عنوان کرد.

وی استکبارستیزی و روحیه شهادت‌طلبی بسیجیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این‌ها تنها بخشی از شاخصه‌های اصلی تفکر بسیجی در جامعه امروز هستند.

مواضع قاطع ولی امر مسلمین و انفعال استکبار

موسوی‌شکوری با اشاره به سخنرانی مهم و تاریخی مقام معظم رهبری در همایش 50 هزار نفری فرماندهان بسیج کشور گفت: ولی امر مسلمین در این سخنرانی سرنوشت‌ساز خود، نوع مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

خطیب جمعه خوی، تبیین نقش و رسالت بسیج، نرمش قهرمانانه و لزوم دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را از جمله‌ محورهای مورد بحث ایشان در این سخنرانی عنوان کرد و افزود: ملت مسلمان ایران در تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، ضمن حمایت از گروه مذاکره کننده بر اصول و خطوط قرمز خود تاکید دارند.

وی ادامه داد: ایشان در این سخنرانی باشکوه ضمن تشریح جنایات استکبار به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح جهان، اقدامات جنایتکارانه آن‌ها را عاملی بر به انفعال کشاندن مواضع قاطع استکبار جهانی اعلام کرد و بر لزوم دادن پاسخی کوبنده بر تهدیدات نظامی آمریکا تاکید کردند.

ترور و انفجار؛ استراتژی استکبار در منطقه است

امام جمعه خوی با محکوم کردن اقدامات تروریستی عوامل استکبار در لبنان و تسلیت شهادت 25 نفر از مردم بی‌گناه از جمله رایزن فرهنگی ایران اظهار داشت: امروز ترور و انفجار در کشورهای اسلامی منطقه به استراتژی استکبار تبدیل شده است.

شکوری در ادامه جلوگیری از رشد و توسعه بیداری اسلامی و سرکوبی مقاومت در منطقه را از جمله اهداف استکبار جهانی در ایجاد این ناامنی‌ها عنوان کرد و افزود: ایجاد اختلافات قومی و مذهبی میان مسلمانان، به وجود آوردن کمربند امنیتی برای اسرائیل برای حفاظت از منافع نامشروع خود در خاورمیانه را می‌توان از دیگر اهداف آن‌ها در ایجاد چنین اغتشاشات در منطقه نام برد.

انتهای پیام/61006/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول