اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور عاشقان آل‌الله صورت گرفت

قرائت زیارت ناحیه مقدسه در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) زیارت ناحیه مقدسه حضرت ولی‌عصر (عج) با حضور پرشور عاشقان آل‌الله در بارگاه ملک پاسبان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) قرائت شد.

قرائت زیارت ناحیه مقدسه در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه پنج‌شنبه همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) زیارت ناحیه مقدسه حضرت ولی‌عصر (عج) با حضور پرشور عاشقان دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) قرائت شد.

مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه که به‌طور مستقیم از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) پخش می‌شد با مرثیه‌سرایی و قرائت زیارتنامه توسط ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام محمدرضا غلامرضازاده، ذاکر ثابت دعاهای کمیل مدینه و مکه در ایام حج که شنوندگان صدایش حال و هوای مدینه و مکه برایشان تداعی می‌شود، همراه بود.

دلدادگان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در کربلای ثانی ضمن قرائت ناحیه مقدسه حضرت ولی‌عصر (عج) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در هفتمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) به اقامه عزا پرداختند.

زائران و مجاوران حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) و امت مومن ایران اسلامی با جوار حضرت سیدالکریم (ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم علیهم‌السلام مجاورش به عزاداری پرداخته و با اشک دیده برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب دست به دعا برداشتند.

شیفتگان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در هفتمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در کنار محدثی که بنا به روایتی از امام هادی (ع) ثواب زیارتش برابر ثواب زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است، به اقامه عزا پرداخته و در عزای امام حسین (ع) و 7 یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

این گزارش حاکی است، زیارت ناحیه مقدسه از حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام نقل شده است و صحنه کربلا و حادثه بزرگ عاشورا را با تمام عظمت آن در مقابل چشمان اشکبار و قلب داغدار زائر ترسیم کرده و زائر را در متن واقعه عاشورا قرار مى‌دهد.

در این زیارت‌نامه امام زمان عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف با کلماتی پرسوز و گذار و اشک‌بار با جد بزرگوار خویش حضرت امام حسین علیه‌السلام گفت‌و‌گو می‌کند.

گفتنی است، شیخ صدوق در کتاب «کمال‌الدین» می‌نویسد: «وقتی که حضرت عبدالعظیم (ع) خدمت امام هادی (ع) مشرف شد و عقاید خود را اظهار نمود، امام فرمود: تو از دوستان حقیقی ما هستى.»

و نیز مؤلف کتاب «جنةالنعیم» می‌گوید: «شخصی به نام ابا حماد رازی - از شیعیان و موالیان شهر ری - با وجود مشکلات آن زمان به سامرا رفت و خدمت امام زمانش حضرت علی‌النقی (ع) رسید و مسائلی را پرسید. امام، ضمن پاسخ به مسائل او، فرمود «ای ابا حماد! هرگاه مشکلی از امور دینی برایت پیش آمد، جواب مشکل خود را از عبدالعظیم‌الحسنی بخواه و سلام مرا به او برسان.»

انتهای پیام/2462/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول