اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه عزای حسینی صورت می‌گیرد

بارگاه منور حضرت عبدالعظیم (ع) میزبان هیئت‌های عزاداری

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‎الحسنی (ع)، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان ده‌ها هیئت عزاداری است که از سراسر کشور برای عزاداری به صحن‌های آستان مقدس مشرف می‌شوند.

بارگاه منور حضرت عبدالعظیم (ع) میزبان هیئت‌های عزاداری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، به ‌نقل از روابط‌ عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‎الحسنی (ع)، درروزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ابتدای روز، هیئت‌های عزاداری سینه‌زن و زنجیرزن در صحن‌های آستان مقدس به عزاداری خواهند پرداخت.

بنا به سنت قدیمی هیئت‌های عزاداری شهرستان ری، مقصد نهایی همه دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا پس از برگزاری مراسم سوگواری در خیابان‌ها، صحن‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) است و دسته‌های عزاداری در ظهر عاشورا در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم‎الحسنی(ع)، به عزاداری می‌پردازند.

مراسم پرشور سوگواری ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در صحن‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، از جمله بزرگترین مراسم عزاداری در سطح کشور است که در آن حضور یکپارچه دسته‌های عزاداری و برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی به شکل سنتی، حال و هوای خاصی به این مراسم می‌‌بخشد. 

همچنین در روز تاسوعا و ظهر عاشورا، دسته‌های عزاداری به یاد نماز جماعت امام حسین(ع) در صحرای کربلا، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع)، نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه می‌کنند.

مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) در روز عاشورا، به‌صورت مستقیم از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس به نشانی www.abdolazim.com پخش می‌شود.

انتهای پیام/2462/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول