اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

توجه به امنیت فناوری اطلاعات ضرورت دارد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، توجه به امنیت در فناوری اطلاعات را مورد تأکید قرار داد.

توجه به امنیت فناوری اطلاعات ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، ناصر عاشورای عصر امروز در نخستین سمینار آموزش «امنیت در فناوری اطلاعات» مرکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی فومن و همکاری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان، توجه به امنیت در فناوری اطلاعات را مورد تأکید قرار داد.

وی اظهار کرد: در فناوری اطلاعات، امنیت واژه سنگینی است و در مباحث فناوری باید زمینه ایجاد امنیت برای ذی‌نفعان امکانات را فراهم کنیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا به لحاظ علوم متعدد در حال پیشرفت است، تصریح کرد: اگر نگاهی به کشورها داشته باشیم می‌بینیم که کشورهای پیشرفته به لحاظ توسعه به مدارج عالی دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: کشورهای دسته سوم به لحاظ دارا بودن امکانات سرمایه از نعمت‌های خدادادی برخوردارند اما با توجه به داشتن سرمایه و معادن جزو کشورهای فقیر دنیا هستند.

به گفته عاشوری، کشورهای توسعه یافته بدون منابع زیرزمینی و به دلیل دارا بودن نیروی انسانی، علوم و فنون مختلف توانستند به توسعه همه جانبه برسند.

وی اضافه کرد: این کشورها در مسیر توسعه قرار دارند و امیدوارند که به کشورهای دسته نخست دنیا ملحق شوند.

این مسئول اضافه کرد: دسته سوم نیز کشورهایی هستند که نتوانستند در هیچ‌کدام از علوم به پیشرفتی برسند و به کشورهای جهان سومی معروف هستند و این کشورها در واقع موفق به کسب امکانات توسعه یافتگی نشدند.

به گزارش فارس، برگزاری نخستین سمینار آموزش امنیت در فناوری اطلاعات توسط مرکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی فومن و همکاری دانشگاه جامع‌ علمی‌کاربردی گیلان با سخنرانی استادان نخبه و برجسته حوزه امنیت اطلاعات با محوریت رمزنگاری، امنیت شبکه، امضای دیجیتال، تهدیدات امنیتی، تشخیص نفوذ و تشخیص هویت در سال همایش‌های ارشاد اسلامی فومن صورت گرفت.

انتهای پیام/84001/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول